Sjukling

Jaha, då va' den här igen. Jäkla förkylning, som absolut inte vill släppa taget om mig och min stackars hals. Jag bara hostar och snorar. Fy, jag hatar detta! Igår fick jag gå hem från jobbet efter 2,5 timme, för jag orkade inte mer. Va' helt yr i skallen och hostan ville inte alls ge med sig. Cyklade hem (hur jag ens kom hem e' verkligen ett under) och lade mig i sängen och sooov, hur länge som helst. Helt kass va' jag. Idag känner jag mig liiite bättre, men hostar fortfarande som tusan. Yrseln e' ngt bättre, men jag känner mig inte pigg. Usch, hoppas att jag slipper detta snart!

Älskling jobbar idag. Så jäkla trist! Men han skulle inte jobba hela dagen iaf. Skönt det iaf. Vet inte alls vad vi ska hitta på för ngt idag. Det e' skitväder ute, och självklart hänger regnkläderna kvar på dagis. En riktig optimist e' vad jag e'. Dert e' väl självklart att det ska regna när man inte ska jobba. Hur kunde jag ens tro ngt annat..?

Imorgon ska vi egentligen till Astrid Lindgrens Värld, men vi kör inte dit om det regnar. Så jäkla värdelöst att gå runt där i ösregn. Tur att vi redan har varit där en gång i sommar. Kanske blir en tur till IKEA istället. Om jag mot all förmodan skulle känna mig bättre.

Vi har börjat fixa i Elidas rum nu. Hon har ett ganska stort rum med två snedgarderober, och igårkväll började Johan riva väggen på den ena garderoben. Detta kommer att resoltera i att rummet blir ännu större och att det dessutom blir två extra fönster i rummet (för varje garderob har varsitt litet fönster. Kidsen ska alltså dela rum så småningom, och då behövs den extra golvytan och de extra fönsterna. De kommer alltså att få varsitt litet fönster ovanför sängen. Himla mysigt kommer det att bli. Just nu sover Elida inne hos Elliot, och det funkar kanonbra. Vi flyttade in hennes Kura-säng där, så hon sover uppe och Ellioten sover nere. De tycker att det e' himla kul att dela rum. Vilken tur! Blir kanske dumt att bebis får ett eget rum istället, men tycker att åldersskillnaden blir för stor. Elida e' ju drygt 5 år när hon blir storasyster igen, och Elliot 3,5. Bättre att de delar rum, sen får vi c hur vi gör i framtiden. Blir antagligen att vi sätter upp en mellanvägg i Elidas rum, så de får lite privat space ändå :)

Har slarvat med mitt bloggande. Igen! Har faktiskt varken haft tid eller ork. Jobbar jämt, känns det som. Och när jag inte jobbar så umgås jag med familjen. Dessutom e' jag ju gravid, och min trötthet skyller jag faktiskt lite på det..tihi. Går in i vecka 23 imorgon. Tiden har verkligen gått superfort denna gången! För en vecka sedan va' vi i Linköping och gjorde ett 3D ultraljud. Det va' verkligen superhäftigt! Det går inte alls att jämföra med ett vanligt UL. Vi fick riktigt c hur vår bebis såg ut, ansiktsdragen osv. Och en massa bilder och filmklipp fick vi med oss hem på en skiva. Det va' värt varenda krona, och  nu vet vi att vi väntar en liten tjej :)

Nähä, jag får väl gå och försöka göra ngt nu. Har inte orkat dammsuga på två dagar, så känns som det e' dax nu :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0