Slöa timmar

Ännu en vecka börjar gå mot sitt slut. Här sitter jag då igen, med nylackade naglar och försöker skriva ner ngt vettigt eller minnesvärt från veckan som (nästan) gått.

Det blev som sagt kalas igår. Mican blev 18, hurra hurra! Mkt fina saker hade hon fått. Nästan så man själv började längta efter sin egen födelsedag. 18 + 10 år blir det, om exakt en månad och en dag. Hmm, e' det en ålder att fira egentligen..? :) Vet inte alls vad jag ska önska mig. Jag har ju allt, och det jag vill ha köper jag själv. Jobbigt läge alltså ;) En ny väska e' nog det absolut viktigaste. Har inte hittat ngn fin ännu, trots att jag varit två svängar i Linköping. Några kläder e' ju knappt lönt att tänka på ens en gång. magen kommer ju inte precis att bli mindre. inte än iaf :) Men efter jul, då ska jag ge mig ut på shoppingtur. Om jag ska tvingas gå runt i träningsbyxor (vilket egentligen e' det skönaste som finns:) hela hösten och vintern, då ska jag belöna mig själv med nya jeans sen. För jag hoppas ju såklart på att inte kunna få på mig mina gamla igen :) Men men, sån tur har jag väl inte. Jag brukar krympa ihop till samma lilla, taniga tjej igen :(

Har inte hunnit med så mkt idag. Ätit frukost - ja, bäddat sängen - ja, borstat tänder - nääe, inte än.., klätt på mig - tihi, inte det heller.. Börjar inte förrän kl.14 idag, så det blir till att slöa hela fm. Ok, jag ska faktiskt dammsuga. Men där går gränsen. Måste gå och köpa tvättmedel oxå.

Nu har jag fyllt hela skärmen med en massa onödig strunt. Skulle inte jag gå igenom veckan och skriva ner minnesvärda saker..? Jo, egentligen.. Men jag har inte gjort mkt annat än städat, jobbat och umgåtts med familjen. Precis som vanligt alltså. 

Ska bli sååå skönt att va' ledig imorgon. Inte behöva känna ngn panik över att gå och lägga mig ikväll när jag kommer hem från jobbet (ha, precis som jag nånsin gör det egentligen!) utan kunna sitta uppe med älsklingen och bara myyysa :) 

Nä, nu tror jag faktiskt att jag ska dra fram dammsugaren. Den här stolen känns för bekväm idag :)

Bye..

 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0