Dagen efter

Nu tänkte ni väl alla att jag e' bakis, eller nå't. Men självklart e' jag inte det. Jag dricker aldrig. Inte ens till nyår, inte ens glögg med 2,2% alkohol. En vit jul e' självklart, och det borde det vara för alla.

Sitter här i mitt mysiga kök, alldeles ensam, och njuter av lugnet och av det faktum att jag faktiskt städade överallt innan jag slängde mig i säng inatt. Skönt att slippa röja idag. Idag blir det bara mys. Minns knappt att jag fixade iordning överallt igår, så jag va' nog jäkligt trött..hehe.

Julafton va' lyckad. Såklart va' det alldeles för mkt klappar, till oss allihop. Men barnen e' nöjda och glada, och det e' vi vuxna med :) Jag fick ett Nintendo Wii av älskling, med Super Mario-spelet som jag önskat mig. Det e' jättekul! Hade ju ett Wii förut, för några år sen, men sålde det till pappa. Spelade inte det så ofta, men blev så himla sugen nu när den svarta limited edition versionen släppts, samt Super Mario-spelet. Ska försöka komma ihåg alla klappar :)

Jag
Av Johan: Nintendo Wii + Super Mario
Av barnen: Ett pussel
Av mamma: Ett presentkort på JC på 500kr
Av pappa: 300kr + 7(!!) trisslotter, på vilka jag vann 50kr
Av lillbrorsan: En superfin utelykta
Av Ann (pappas sambo): Två roooosa skärbrädor, en svart tandborste med dödskallar på och en svart penna med mitt namn och en dödskalle :)
Av svärföräldrarna: En brödpåse(?) i svart tyg

Johan
Av mig: En jättestor Lego Technic byggsats
Av Elida: En ljuslykta som hon målat i skolan
Av barnen: En Hälge-bok
Av mamma: Ett presentkort på JC på 500kr
Av pappa: Långkalsonger och några trisslotter
Av svärföräldrarna: En superstark ficklampa, en bok

Elida
Av oss: Playmobil veterinärstation plus veterinär med bil (som hon får dela med Elliot), Bratz kidz med utbytbara frisyrer, Polly Pocket docka med massa tillbehör, en supermjuk pläd med prinsessor, Snövit och de sju dvärgarna figurer, pennor, pärlset, vävstol, spelet Operation, ett Spyrospel till PS3..
Av mamma (mormor): En barn"dator" med prinsessor och en pyjamas
Av pappa (morfar): Massa kläder och Bindeez pärlset som man kan göra armband, diadem osv..
Av morbror Erik: Nå't pyssel som man kan bygga ihop figurer (minns inte vad sån't heter..)
Av farmor/farfar/faster: Underställ
Av farbror Tomas: En handduksponcho (heter det så..??)

Elida fick även ett set som man kan göra egna stickers med, men jag minns tyvärr inte av vem hon fick detta :)

Elliot
Av oss: Playmobil veterinärstation plus veterinär med bil (som han får dela med Elida), 3 st olika Playmobil figurer med tillbehör, en Car's bil, ett garage med bilar, en haj, ett PS3 spel (minns inte vilket), spelet Operation, 2 olika Lego figurer med tillbehör, ett Car's spel, Transformers, en bilmatta..
Av mamma (mormor): En barn"dator" med Car's och en pyjamas
Av pappa (morfar): Massa kläder och en Car's bil
Av morbror Erik: Spiderman figur
Av farmor/farfar/Faster: Underställ
Av farbror Tomas: Handduksponcho (??)

Elliot fick även en dumper, men jag minns inte av vem. Misstänker dock att det va' av svärföräldrarna :)

Holly
Av oss: Brio byggklossar 50st, Brio draggiraff, mjukiskatt, aktivitetstavla med kugghjul, boll med Nalle Puh
Av mamma (mormor): En rosa buss med figurer (fisherprice)
Av pappa (morfar): Massa kläder
Av morbror Erik: Kläder
Av farmor/farfar/faster: Underställ och Brio dragfigur (myra..??) som har ett ägg  på ryggen..

Hmm.. tror att jag fick med allt. Annars får jag uppdatera senare :)

Hoppas att eran jul va' lika fin som vår!                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0