December

Vilken start på denna månaden. Vaknade vid 07, skitseg och med en huvudvärk som inte va' av denna värld. Nåja, upp kom jag iaf. Inte förrän 07.20, men ändå. Väckte stora tjejen, fixade frukost, lade fram kläderna hon valt, packade skolväskan och hängde fram ytterkläderna. Sen drog jag upp Johan och kröp själv ner i sängen igen. Där låg jag ända till kl.09, när Elliot kom ner och ville ha frukost. Kände mig frusen och varm om vartannat, så jag tog tempen, och visst hade jag feber. 38,7 visade tempen, och det e' jäkligt högt för att va' jag. Jag har nästan aldrig feber ju. Inte konstigt att jag va' seg imorse. Känner mig dock bättre nu, med hjälp av panodil och varma kläder, men jag snorar som en tok. Jobbigt som tusan!

Min ljuvliga älskling ringde strax efter 12, och sa att jag inte behövde bry mig om att hämta Elida i skolan kl.13. Det fixade han. Så himla skönt att slippa gå ut och snora! De stora barnen kikar på en film just nu och äter mackor, Hollysen sover. Hon ska upp om typ en halvtimme, så jag passar på att slappa lite. Det e' ju inte helt lätt att va' sjuk när man e' ensam hemma med 3 barn.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0