Finklädd

Onsdagmorgon, en grå och trist sådan. Vart e' snön..?? Va' skittrött imorse. Det kan iofs bero på att vi först och främst inte kom i säng förrän sent igår, jag och älskling. Den andra anledningen e' enkel: jag har ju en katt som envisas med att gå ut i mörkret. Kl.04.07 jamade ngn nedanför min säng, och han gav inte upp. Jaja, bara att släpa sina tunga ben ur sängen, slänga ut katten genom altandörren och sen krypa ner till sin varma, goa man igen. När alarmet sen ringde vid 06.30 va' jag mer död än levande..hehe. Men det gick bra. Jag kom upp, och jag börjar faktiskt bli mindre seg nu. Har stoppat i mig frukost och tänkte påbörja röjning av köket nu.

Johan lämnade de stora barnen i skolan/dagis. Skönt det, för det betyder att jag fortfarande kan lulla runt i mitt nattlinne och mina leggings..tihi. Hollysen sover, vad annars..? Ska hinna städa av lite på nedervåningen innan hon vaknar, men det hinner jag nog :)

Idag har Elida gympa, och självklart hade jag glömt att packa gympapåsen igårkväll. Brukar va' så duktig med det annars. Men jag fick ner alltihop :) Sen så firar de Nobeldagen på skolan idag, så de som ville skulle komma finklädda. Självklart ville min tös va' fin, så det va' fram med finklänning, fläta hår osv. Hon blev supersöt, såklart :)

Nähä, dax att göra lite nytta nu känner jag. Kl.12.20 e' det nån ceremoni på skolan, så dit måste vi gå. Annars vet jag inte vad denna dagen bjuder på. Bye!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0