It's friday! Yes!

Idag e' det fredag! Vet ni vad det betyder..? Vet ni det va'..?? Jaaaa, det e' ju Idol-final ikväll! Tjohoo! Erik kommer att vinna.

Idag e' jag jäkligt trött. Hade en sjuk dotter här hemma igår. Hon hade så ont i sitt öra, stackarn. Hon fick alvedon med jämna mellanrum, men problemet va' att den inte höll i sig mer än typ 2 timmar. Det måste gå minst 4 timmar mellan varje gång man ger, så dessa 2 timmar däremellan va' ett rent helvete. Elida hade så ont i örat och va' så ledsen så jag nästan tjöt själv. Det tär på en när ens barn inte mår bra! Man vill ju inget hellre än göra allt bra igen och ta bort det onda. Till slut ringde jag till vårdcentralen, för att iaf höra mig för om vad vi kunde göra.

När Elliot hade ont i örat, när han va' 3 år, fick vi inte komma in ens en gång. Tydligen så ska en öroninflammation läka av sig själv nu för tiden. Man ska inte behöva penicillin (och jag som levde på penicillin när jag va' liten, jäkla öronbarn som jag va') Döm om min förvåning när sköterskan igår sa att de tyvärr inte hade ngn mer tid för dagen, men att jag skulle ringa dagen efter och få en tid. Eh, ok. Så på 1,5 år ändras alla bestämmelser eller..? Konstigt..

Nåja, öronvärken avtog igårkväll. Dock hade gumman hög feber hela em och kvällen. Hon har sovit här nere inatt. Halv fyra kom hon in och väckte mig, hade då så ont i magen. Inte så konstigt, då hon bara druckit hela gårdagen. Nu ligger hon i soffan och kikar på tv. Mackan hon bad om e' orörd, men mkt vatten har hon fått i sig. Nu klagar hon på ont i magen och illamående, så vi får väl c vad det blir av det hela..

Kommentarer:
Postat av: Nina

stackars stora tjejen :(

hoppas hon blir bättre fort som tusan!

kram

2009-12-11 @ 10:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0