Julafton

Då va' den här, dagen vi alla väntat på. Iaf vi i våran familj :) Barnen va' sååå spända igårkväll, och hade förstås svårt att somna. Inte Holly då, givetvis. Hon somnade som vanligt på en gång i sin säng kl.20, med tummen i mun, täcket upp till öronen och Långa Farbrorn som stor trygghet bredvid sig. Goa unge! Hade man velat så hade man kunnat ställa en klocka efter henne.

Det blev en tripp till staden igårkväll. För bara mamman och pappan. Hur skumt kändes inte det då..?? För det första så har jag svårt att gå utan en barnvagn. För det andra så vet man ju knappt vad man ska prata om, när man helt plötsligt e' ensamma, och kan göra precis vad man vill :) Nåja, vi fick en mysig stund på tu man hand. Tillsammans med resten av O-hamn, som oxå bestämt sig för att ge sig ut och införskaffa det allra sista. Köpte lite fler klappar till barnen, för de hade ju redan fått sååå lite. Jag e' ju knäpp..haha. Sist blev det Maxi, för att handla julmat. Hurray! Men det gick bra. Vi fick tag i det vi skulle, förutom vit choklad, för det va' slut :( Kom iaf hem helskinnade, och bara det e' ju en bedrift i sig :)

Hämtade ut en tidig julklapp åt oss själva oxå idag, som vi beställt. En ny dammsugare! Kan ju behövas, då centraldammsugaren gett upp och Laban tuggat sönder en bit av röret på systemet. Good dog! Tur att vi har fler rör på magasinet, men det åker inte upp ngt nytt förrän Laban har slutat bita på allt. Va' inne i djuraffären och köpte tuggben åt honom för 300 spänn, så nu ska han väl för tusan hålla sig snäll hela julen :)

Igårkväll, innan lillan somnat, klädde vi granen. Holly hjälpte till på sitt eget lilla vis, genom att göra fingeravtryck på de spegelblanka kulorna och rulla in en del under soffan. Elida och Elliot va' superduktiga, och vi hade det så mysigt så. Strax efter kl.19 tittade vi ut genom köksfönstret, och vem smög inte runt där utanför om inte självaste TOMTEN! Ungarnas ögon va' stora som tallrikar. Men de vinkade glatt på de båda tomtarna, som först gömde sig bakom våran häck, för att sen hoppa fram och hälsa på barnen. Vilken fullträff! Tack Marie! <3

När vi fått de stora barnen i säng  slog vi in de sista klapparna. Fast nu kom jag på att jag har 3 kvar att slå in, som jag gömt i min garderob. Nåja, det ska nog hinnas det med. Vilket projekt det va' att få in alla klappar under granen. En del fick stå bakom och sidan om, för det gick inte att pressa in alla under.

Nähä, nu måste jag göra iordning mig själv lite, innan resten av familjen vaknar. Svärföräldrarna ska komma en sväng nu på fm, så jag hoppas på att hinna bli klar innan dess :)

God Jul på er!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0