Linux

Nu ger jag upp. Har haft Linux på datorn i typ en vecka, men nu orkar jag fan inte mer. Visst, det e' inte det slöaste operativsystem jag har varit med om, inte heller det fulaste eller krångligaste. Men vart i hela friden finns Paint..?? Eller ja, ngt liknande..? Det måste ju finnas ngt, men jag orkar inte leta längre. Jag vill ha tebax min Paint, så jag kan förminska och förvrida och märka mina bilder, precis som jag alltid har gjort. Ngt nytt bildprogram orkar jag inte lära mig. Idag blir det Windows igen. Inte Windows Vista (bevare mig väl!), utan XP eller 7. Vi får väl c om Johan hinner med det under dagen..

Själv ska jag snart dra iväg. Har suttit i köket sen 07.30, käkat frukost, läst bloggar, drömt mig bort.. Nu tänkte jag hoppa in i en varm dusch, tvätta mitt skitiga hår, blåsa det, platta det, lägga på lite mascara och kanske tom lite ögonskugga.. Kl.10 hämtar Marie mig. Staden it is. Hurray!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0