Oj

Har visst försummat min blogg. Men det e' trevligt att så många fortsätter att gå in och kolla, även om uppdateringarna lyser med sin frånvaro :)

Igår va' det sista dagen i skolan och på dagis för mina gullungar. På kvällen va' det avslutning för skolan. Först va' det glögg och pepparkaksmingel på skolan, sen gick vi till kyrkan och lyssnade på när barnen sjöng osv. Har aldrig tidigare varit med om en skolavslutning på kvällen i en kyrka. Kändes lite främmande och tom lite onödigt. Visst sjöng vi "Den blomstertid nu kommer.." i kyrkan inför sommarlovet, men detta gjordes ju på fm. Skumt.. E' det så här på landet, eller tom i Småland..? Ibland känner man sig som en utomjording..haha.

Idag blev det sovmorgon, för både barn och mamma. Jag somnade rättså tidigt igårkväll, sen vaknade jag inte en enda gång förrän 07.45. Skööönt! :) Har varit pigg hela dagen, och har hunnit med att dona en hel del. Himla bra :)

I em har jag och barnen bakat lite pepparkakor. Det va' populärt såklart. Blir nog en laddning till innan jul skulle jag tro :)

Efter kl.14 nån gång kom det hit en lastbil med 3 ton pellets till oss. På småsäck. 200 för att va' exakt. Behöver jag berätta vad vi har roat oss med ikväll..?? :) Började bära in säckar kl.16, och strax innan kl.18 va' vi klara. Den sista halvtimmen fick vi dock hjälp av svärföräldrarna och Mican. Skönt att ha det gjort nu innan jul!

Ikväll blir det bara mys. Precis som det ska va' på en fredagkväll :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0