Feber

Jaha, då va' snart denna härliga lördagen över. Vi har hunnit med massor idag. Johan har klippt ner massa buskar i trädgården, satt upp utekattluckan och rensat upp i trädgården. Vilken skillnad det blev, på bara några timmar. Det har varit superfint väder idag. Elidas bästa kompis har varit här, och de har lekt jättemkt. 5 timmar va' hon här, så de hann med en hel del. Det blev bak med lera, lek med Barbiedockor och Polly Pocket, det gungades, grävdes i sandlådan, ritades teckningar, vi åt korv med bröd, goodis och tittade lite på tv. Ändå tyckte tjejerna att det va' skittrist att skiljas åt när kompisens mamma kom för att hämta henne. Men det e' ju så, tiden går fort när man har roligt.

Jag, Hollysen och Ellioten tog en promenix upp till affären när kompisen anlänt. Tyckte att tjejerna skulle få leka ifred litegrann. Vi köpte lite godis, frukt och varsin glass :) Jag testade den nya Ben & Jerry's Wich. Blev lite besviken faktiskt, för jag trodde att den skulle va' godare. Men visst va' den god, bara inte så god som jag hade förväntat mig. Elliot valde Sandwich, som vanligt :) Vi tog tid på oss, för det va' ju så härligt ute.

Efter några timmar började Elliot bli lite hängig, så vi gick in och tog tempen. 39,6 stannade den på! Han va' superduktig och svalde all alvedonen på en gång. Så nu har han legat i soffan under en filt och bara vilat sig. Tog tempen igen för en stund sen, och nu ligger den på drygt 38. Ska strax natta kidsen, och hoppas på en feberfri Elliot imorgonbitti.

Håll tummarna!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0