En sliten mamma

Idag e' jag trött. Det tar på krafterna att va' ensam hemma med tre ungar, spec när man inte varit beredd på det. Jag hade ju som sagt sett fram emot en mysfredag med hela familjen, men det blev det ju inte. Älskling körde hemifrån strax efter åtta igårmorse och kom hem halv nio på kvällen. Snacka om att han va' helt slut då. Vi kikade lite på tv, men vid tio va' han tvungen att gå och lägga sig, för såklart e' det jobb som gäller även idag. Själv satt jag uppe till strax efter elva, och kikade på Talang 2009, som jag spelade in förut på kvällen. Va' inte direkt jätteimpad av det, men det va' ju ett tidsfördriv innan mina ögon ville stänga sig för natten.

Imorse hade jag svårt att gå upp. Sängen va' så varm och skön och Holly bara sov. Jag och Johan låg och mös under täcket, och jag hoppades på att tiden skulle stå stilla ett bra tag. Men till slut va' älskling tvungen att gå upp, och då gjorde jag såklart det oxå. Nu e' han iväg och jobbar och Elida har en kompis här. Alltså e' jag home alone med fyra ungar. Inte illa :) Mamma kommer hit vid elva, för vi ska gå igenom lite gamla foton. Sådana som min mormor haft. Samtidigt som jag vill spara alla så känns det lite onödigt att spara på bilder av folk som jag inte vet vem det e'. Så nu ska vi märka alla foton som innehåller personer vi känner igen.

Det e' inte så soligt ute idag men inte heller regn, så nu håller vi tummarna för fint väder.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0