Flax

Kan man bli annat än glad och flaxig, när solen skiner så härligt på himlen..? Inte den här mamman iaf. Med två barn på dagis och en sovande bebis laddar jag mina mammabatterier. Jag har ätit frukost och läst min bok, jag har ammat framför tv:n och inte gjort ett enda dugg i städväg. Inte än. Innan barnen ska hämtas hem tänkte jag plocka ur och i diskmaskinen och slänga in en maskin tvätt. För den där tvätten lever ju sitt egna galna liv. Aldrig att en tvättkorg i vårt hem e' tom, snarare överfull.

Älskling ska jobba länge idag, så vi får roa oss utan honom. Varma mackor blir det till lunch, och sen väntar trädgården, med lek och bus. Idag vill vi inte ha ngt regn. Vi vill bara ha sol, sol, soool!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0