Jaha

Jag vaknade och låg och tittade i taket en stund innan jag kikade på mobilen. Men jag visste ju redan innan att jag hade vaknat tidigt. Gud så rätt jag hade. 06.12 va' klockan, och e' ju inte så himla mkt mer nu. Alla sover, och jag e' vaken. Pigg. Jäkla skit. Och ändå så gick jag och lade mig rättså sent igår. Fast jag somnade iofs till i soffan först :)

Idag ska vi till ögnläkaren med Elida. Tredje gången vi ska dit. Fast idag behöver vi inte köra ända till Västervik, som vi gjort de andra två gångerna. Läkaren ska nämligen va' på Oskarshamnssjukhus en gång i veckan. Skönt! Första gången vi va' där misstänkte de en lätt skelning, men sist kunde de inte c ngn skelning alls. Men de ville ändå att vi skulle komma en tredje gång, så vi får c hur det går.

Nu på fm ska jag upp till chefen, och prata lite med henne angående i sommar. Jag ska ju jobba, alldeles snart. När jag bestämde mig för att jobba halva sommaren kändes det lugnt. Det va' ju så himla långt fram i tiden. Men nu e' vi snart där. Midsommarhelgen e' det tänkt att jag ska börja. Har börjat få lite smått panik, för Holly e' ju fortfarande så liten. När jag tänkte på att hon skulle va' ett halvår när jag skulle börja jobba va' det inga problem. Men hon e' ju fortfarande sååå liten, känner jag nu. Vill inte lämna ifrån mig min bebis än! Men men, det gäller bara 4 veckor, och förhoppningsvis kan jag hålla igång amningen iaf. Kan ju iaf amma morgon och kväll, beroende på hur jag jobbar. Jag e' inte redo att släppa det än, och inte Holly heller.

Vi kör vidare med smakisarna, och det fungerar bra. Nu har vi testat en 5-månadersburk, med lite kalvkött i. Den gillade hon inte direkt. Gröten e' fortfarande hennes favorit, och mangopurén. Ska bli kul att c vad hon tycker om välling sen när hon blir ett halvår.

Nähä, nu ska jag hoppa in i duschen. Vi ska va' hos läkaren redan 10.30, och jag har lite att göra innan dess.


Bye!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0