Livsfarliga pölar!

Fullt upp har den här mamman haft idag, och har det fortfarande. Det har inte blivit mkt bloggning på sista tiden, men tid e' just ngt som jag inte har gott om för tillfället. Tvätt ska vikas, barn ska matas, hundar ska rastas, tvättstugan ska målas.. listan e' oändlig. Jag känner verkligen att jag lever. Åhh, va' det e' härligt att leva :) 

Ibland vet man inte i vilken ordning man ska börja. Varken i skrivandet eller i vardagen. Ska jag dammsuga först eller ska jag vika tvätten först, eller varför inte plocka ur diskmaskinen.. eller.. eller.. hmm.. Mkt händer i mitt lilla liv. Mkt som jag vill dela med mig, men även saker som jag håller för mig själv. Fick ett mail häromdagen. Ett mail som gjorde mig både glad och ledsen. Mkt gammalt som bubblade upp, men även mkt känslor som kunde läggas undan, som har gjort sitt. Just nu känner jag mig som en läskflaska. En omskakad läskflaska, som blivit uppskruvad, och liksom fått lätta på trycket. Det känns skönt, men ganska omtumlande. 

Johan jobbar, såklart, men dagen har gått relativt fort ändå. Vi har soool och viiind. Lite för mkt vind om ni frågar mig. Ibland undrar jag varför jag flyttade från en blåshåla till en annan :) Jag har ramlat och slagit mig ordentligt idag. Halkade i hallen, i en pöl som jag inte såg. Jäkla hund. Gleeeed så fint genom den, slog armen i dörrkarmen och ramlade pladask. Har så ont så ont i min stackars arm, och den ser verkligen förfärlig ut. Uppskrapad och blå, och det gör ont i hela underarmen. Ajajaj! Tom i handleden gör det ont.  Skit. Fast det känns iaf bättre nu. De första timmarna va' den helt avdomnad. Skitläskigt. 

Nähä, nu ska jag återgå till mitt lilla liv. Ha en superfin dag, så hörs vi nån annan gång :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0