Min unge cyklar!

Visst e' det störigt, när man vaknar tidigt på morgonen och absolut inte kan somna om, fastän alla andra sover. Så va' det för mig idag. Jag vaknade strax innan 7, och då va' jag helt klarvaken. Det e' ju lördag! Jag borde fått sova iaf en timme till.

Gårdagen va' bra. Johan va' ju på dagis och hälsade på, och det hade varit kul. De hade utedag igår..tihi. Uppe på Majberget hade de varit, och blandat geggamojja. Skitskoj, tyckte såklart Elida. Johan fick kaffe av fröknarna, och en rejäl nypa frisk luft. För det får han ju aldrig när han jobbar. Skämt åsido, det får han ju varje dag :)

Elida har ju fått en ny cykel. Inga stödhjul här längre. Och igår släppte det verkligen för henne, för hon cyklade över hela skolgården och hela lekplatsen, utan att Johan höll i. En dagiskompis hade varit på lekplatsen, och hennes pappa hade tom sagt: "Titta, den där flickan kan ju cykla". Ja, hon kan ju! Iaf en bit. Och om hon börjar vingla till så sätter hon ner fötterna, eller ramlar. Precis som det ska va'. Snart cyklar hon som ingenting, bara att öva och öva varje dag. Stolt blir man allt. Min stora tjej! Självklart ringde hon både farmor och morfar igårkväll, för att berätta hur duktig hon varit.

Nu blir det frukost för den här mamman.



Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0