Så tyst

Det e' så tomt och tyst här hemma. Stora barnen e' på dagis, och maken tillbringar oxå fm där. Det känns konstigt, men gud va' glada ungarna va' när pappsen skulle följa med till dagis. Eftersom han jobbar mån-tors så e' det ju alltid mamman som lämnar och hämtar på dagis. Kan bli lite tjatigt kanske :) Fredagarna, när Johan e' ledig, e' de oxå oftast lediga. Alltså e' det kul för dem med lite förändring i tillvaron. Att pappan dessutom inte behövde kånka med sig en barnvagn med bebis i betydde ju att det va' fritt fram att cykla för båda två.

Jag har haft en lugn morgon. Ätit lite (eller ganska mkt), läst i min nya bok, sorterat lite tvätt och bara varit för mig själv. Ganska skönt det med ibland. Hollysen har sovit lite nu på fm, men nu e' hon vaken. Ligger i sin säng och leker med fingrarna, smakar på dem och drar lite i sina tår. Jag har stått och kikat lite på henne i smyg. Hon e' så söt där hon ligger. Det e' skrämmande att c hur stor hon har blivit på "bara" 5 månader. Ja det e' sant! På söndag blir lilltjejen 5 månader! För ett halvår sen va' jag gravid. Ojojoj, va' fort det går!

Ska fortsätta med min tvätt nu. Men vi hörs kanske lite senare igen.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0