Sista dagen

Jaha, då va' det sista dagen för barnen att gå till dagis denna veckan. Det blev en kortisvecka, eftersom det e' helgdag imorgon och klämdag på fredag. Elliot får ju gå på fredag, eftersom vi betalar för honom, men jag går inte och lämnar ett barn. Då får de va' lediga båda två istället. Johan ska ju va' långledig nu oxå, över hela helgen, trodde jag. Men han ringde nyss och sa att han måste ha jouren nästa vecka, och den varar fredag-fredag. Jag håller tummarna stenhårt för att det inte ska komma in några fel!

Hollysen sover sött. Hon vaknade fyra imorse, men va' ändå inte riktigt vaken. Kan va' benen som ömmar, efter sprutorna. Hon somnade iaf om direkt när jag lyfte över henne till vår säng. Lilla stumpan. Det e' inte lätt att va' liten. Ngn feber har hon inte iaf, och det fick hon inte förra gången heller. Skönt det.

Nu ska jag plocka undan lite i köket och pyssla med tvätten. 11 e' det dax att traska iväg till dagis och hämta hem de stora barnen. Man hinner inte mkt :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0