Tuff tjej

Såja. Alla barnen sover och även mamman och pappan tänkte göra det snart. Jag e' trött som tusan och här e' så varmt så varmt. Och ändå har vi inte haft igång värmen på två månader. Minst. Lillan sover i en ärmlös body och de stora barnen har sparkat av sig sina täcken. Det kommer nog jag oxå att göra inatt. Visst har man längtat efter värmen, men ibland vill man bara ha lite svalka.

Dagen har varit fullproppad. När jag hade hämtat hem kidsen från dagis tog jag ett rejält tag här hemma. Jag städade, tvättade, diskade, dammade.. ja allt sån't trevligt. När jag väl börjar kan jag inte sluta. Men det e' just den där början, som e' så himla svår att få till. Att ta en sväng med dammsugaren e' ju inga problem, men att verkligen gå ner i källaren och hämta slangen, koppla in den i väggen och börja, det e' där det tar emot. Förut dammsög jag varje dag, men vem vill göra det i detta fina vädret..? Och vem vill slösa bort sin dyrbara tid på städning som egentligen inte behövs..?

Det gick bra på BVC idag. Hollysen växer på. För 2 veckor sen vägde hon 7205 gram och va' 62,5 cm lång. Huvudomfånget låg då på 41,5 cm. Idag vägde stora tjejen 7640 gram och va' 63,5 cm lång! Huvudomfånget hade bara ökat pyttelite, och låg idag på 42 cm. Mammas stora tjej! :) Vaccineringen gick oxå bra. Första sprutan reagerade hon inte alls på. Hon bara log åt sköterskan hela tiden, och skrattade efteråt. En liten tuffing :) Men den andra sprutan va' dum. Den sved och gjorde lilltösen ledsen i ögat. Fyyy va' ont det gjorde i mig. Men som tur va' gick det snabbt över igen. Mkt fortare än förra gången. Lilla gumman!

Efter BVC-besöket åkte vi till Cecil och åt. Får passa på de få gånger man har barnvakt  ju :) Kidsen va' här hemma med mormor.

Nä nu e' den här mamman helt slut, så jag vet knappt vad jag skriver. Avslutar med lite färska bilder på världens finaste ungar, nämligen mina ;) Nattinatt!






Älskade ungar! <3
Mammas allt!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0