Jadajadajadaskitsnackskitsnackblablabla..

Vad e' det för dag idag..? E' det driva-Sofie-till-vansinne-dagen eller..? Först ringer det en kille från Glocalnet. Han undrar om vi e' nöjda med vårt bredbandsabonnemang hos dem. Hmm, visst har vi valt att byta till Glocalnet, men det går inte över dit förrän vårt abonnemang hos Telia e' slut. Och det e' det inte än. "Ursäkta mig, men jag tror inte att det har gått över till er än. Vi har fortfarande Telia", försöker jag säga lite trevligt. Men killen e' envis. Vi e' visst det kunder hos dem, så han vill veta hur det funkar.

Fia: Ja isf kan jag inte säga om vi e' nöjda eller missnöjda, för jag visste inte att det hade gått över till er än.
Killen: Vad menar du..? E' ni inte nöjda..? Funkar det inte eller..?
Fia: Jovisst funkar det, men jag trodde att vi fortfarande hade Telia. Jag har inte märkt ngn skillnad.
Killen: Nu har jag ett jättebra erbjudande till dig och Mats.

Hmm, Mats e' ju Johans pappa. E' jag gift med honom nu helt plötsligt..? Johan heter Mats i andranamn.

Killen: Nu kan ni slippa alla kablar och sladdar överallt.
Fia: Men vi har redan trådlöst i-net.
Killen: Du menar att ni har en router..?
Fia: Ja det har vi..
Killen: det e' inte det jag pratar om.
Fia: Eh, ok. Men vi e' intresserade av ngt.
Killen: Men om jag får prata med Mats då.

Hmm, Johans pappa.

Fia: Han e' på jobbet, men vi vill inte ha ngt, och vill vi ha ngt så fixar vi det själva.
Killen: Men då ringer jag ikväll och pratar med Mats.

Åhh..

Fia: Vill han ha ngt så fixar han det, vi e' inte intresserade av ditt erbjudande..

Till sist blev jag av med honom, men det tog mkt tid och energi ifrån mig. Jag har faktiskt god lust att ringa till Glocalnet och säga att vi inte längre vill flytta vårt abonnemang till dem. Telia har ju trots allt aldrig ringt och försökt tvinga på oss ngt som vi inte vill ha..

Lite senare sitter jag i telefon med mamma. Jag beklagar mig för henne om den knäppa killen som ringde, och även om tjejen som ringde förra veckan. Den här tjejen ville sälja trosor.

Tjejen: Du kan få testa tre par trosor för bara 59kr (eller nå't sån't)
Fia: Nä tack, jag e' inte intresserad.
Tjejen: Men, vill du inte ha nya fräscha underkläder nu till sommaren..?

Det lät på henne som om jag aldrig köpte nya underkläder. Hemska människa.

När jag höll på att gnälla som mest i mammas öra så pep det till i min lur. Jag avslutade snabbt samtalet med mamma, för det kunde ju va' ngt viktigt, Maria tex :) Tji fick jag..

Det va' en tjej som gratulerade mig så mkt. Jag hade visst svarat på en enkät på i-net, som jag knappt mindes, så de hade en gåva till mig som tack. "Åhh, va' kul!", tänkte jag. Jag vinner ju aldrig ngt. Sen började hon förklara om detta underbara paket som låg och väntade på mig. Det va' ett kosttillskott, för en hel månad, som egentligen kostar 300 spänn. Med en massa vitaminer och antioxidanter..jadajadajada..

Fia: Men varför ska man äta det..?
Tjejen: Jag äter det för att jag ska få i mig alla viktiga mineraler, vitaminer osv. Och min mamma äter det för att hon har reumatisk värk... blablablablablablabla skitsnackskitsnackskitsnack och lite mera blablabla..

Sen till det roliga. det va' en gåva till mig, påstod hon, som tack för att jag svarat på deras enkät. varför i h-lvete ska jag då betala 39 spänn för..?

Tjejen: Du kan ju testa det hemma i lugn och ro. Och det e' inget köptvång, utan du kan när som helst avboka nästa paket.

Ja men tack och adjö då, idiot.

Att man ens vill jobba med ngt sån't. Försöka lura människor att köpa ngt som de inte vare sig vill ha eller behöver. Om jag hade behövt detta, så hade jag köpt det själv, i ngn affär. Jag hatar att bli "påtvingad" saker. Fuck off! Jag vill inte ha ert skit!

Ja, jag e' liiite irriterad. Men kvällen e' inte slut än.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0