Jaha

Igårkväll va' det dax för jobb igen. Jag hatar när bemanningen ringer och strålande berättar att de har bokat in mig, ikväll! Det e' inte ofta nu för tiden som jag vet några dagar före om jag ska jobba eller ej. Alltså har jag blivit lite ful, och börjat plocka bort mina turer kvällen innan. I förrgår hade jag missat att göra det, så det va' bara att c glad ut och gå och jobba iaf igår. Väl på jobbet går det bra. Det e' bara känslan före, som att de tror att jag inte har ngt annat liv. Att jag bara sitter och väntar på deras förbannade telefonsamtal. Men det kan ni glömma, för om ni inte vill ha några timvikarier (de ska ju tas bort så småningom) så kan ni ju försöka att klara er utan dem. Trist e' det, för jag gillar verkligen jobbet. Nu kan jag inte jobba förrän nästa helg, för Johan ska ha jour from imorgon. Good luck, säger jag bara! Hoppas att det kör ihop sig ordentligt!

Elida har varit dålig inatt. Kom upp först en gång vid 03 och sen en gång till vid 04. Så jag e' ganska trött. Hon e' såklart hemma från skolan idag. Skickar inte dit henne när hon e' kass i magen. Inte för att jag tror att det e' magsjuka, men det e' bättre att ta det säkra före det osäkra. Elliot e' oxå hemma. Han ska bli vaccinerad idag. Usch, e' lite nervös över det.. Min lilla grabb! <3

Nähä, nu tycker jag att det e' dax för Hollysen att vakna. Min lilla sömntuta :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0