Kväller

Har verkligen haft en toppendag. Gud va' jag älskar helgerna, när man kan mysa med sin fina familj. Heeela familjen! Älskling har varit duktig och tagit upp den sista lövhögen i trädgården (den som ungarna envisades med att ha kvar, så de kunde hoppa i den). Bäst att ta väck den innan det blir blött och kladdigt under den. Nu ligger allt som jag krattade ihop igår på komposthögen, men självklart har det ju blåst ner nya löv under dagen.

När Johan och tjejerna gick upp till affären, runt 11-snåret, passade jag på att dammsuga hela huset och torka av alla golven. Skööönt att ha det gjort! Sen hamnade jag i soffan i drygt 2 timmar, läsandes denna veckans bok. Ikväll ska jag läsa ut den :) Nu e' det Linda Olssons "Sonat till Miriam" som jag läser. Älskade hennes första bok "Nu vill jag sjunga dig milda sånger", och denna boken klarar verkligen av att leva upp till mina förväntningar.

Till mat ikväll åt vi kryddade kycklingklubbor med ris och brunsås. Gottigt va' det! Sen duschade jag tre ungar och nu e' det Bolibompatime. Dagarna går så fort, och då spec helgerna!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0