Missing cat

Idag e' en bra dag. Jag bara vet det. Inte nog med att bästa pappsen kommer hit med vår bil, dessutom har försäkringskassan tydligen bestämt sig för att jag e' värd pengar denna månaden. Hurra! Idag sattes det alltså in lite pengar, och förhoppningsvis ramlar resten in på fredag. Inte illa!

Ngt som inte alls e' kul, det e' att Hälge e' borta. Han har varit borta sen i lördags, och nu börjar jag bli riktigt orolig. Min lilla kisekatt, vart håller du hus..?? Va' ute en sväng igårkväll och letade, utan resultat. Tänkte att jag skulle gå slingan i skogen senare idag, och ropa på mitt hjärtegryn. Han e' aldrig borta så här länge. Oftast e' han inte ens ute på nätterna, utan sover då sött i vardagsrummet eller i fotändan på vår säng. Usch, vill knappt tänka på vad som kan ha hänt honom. Men jag vägrar ge upp än! Får nog sätta upp en lapp i affären, för ngn kanske har sett honom..

Både Elida och Elliot e' iväg i skolan och på dagis. Elliots grupp traskade precis förbi här utanför, på väg upp till skogen. Tänk så nära skogen vi bor. Bara ett stenkast, knappt det. Gå upp för en backe och du e' framme. Det kallar jag lyx :)

Lillan sover, såklart. Va' inne hos henne och stoppade om henne strax innan kl.08. Min söta, lilla tjej. Hon snusade så gott.

Nu ska jag plocka undan lite i köket, sen får vi c vad jag hittar på. Ha det bäst!

 

Älskade Hälge! <3


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0