Mörkrädd

Att det ska va' så svårt för mig att komma i säng! E' trött som tusan, men sova ska jag då rakt inte göra. Knäppt.

Har varit ensam med kidsen ikväll, då maken varit på hockey. Oskarshamn vann över AIK med 6-1. Inte för att jag bryr mig..hehe. Vi hade en mysig kväll, med Bolibompa och massa prat. När jag nattat dem hamnade jag i soffan, med min nya bok. Gjorde mig lite hett te och några mackor, och självklart åkte chokladet fram. Det blev hur mys som helst :)

i början gillade jag inte boken. Den va' lite.. lam.. eller hur man nu ska säga. Töntig. Den heter "Mörkrädd" och e' skriven av Andreas Roman. Berättelsen handlar om en man som e' just mörkrädd. De första 50 sidorna va' ganska trista, men sen började den bli lite otäck. man kände hans rädsla, hans panikångest. Tände faktiskt några lampor på slutet..haha. Nu har jag läst ut den och jag e' nöjd över upplevelsen. Vet inte om ngn jag känner hade gillat den, men gör ett försök. Man kan inte läsa för många böcker :)

Nu ska jag slänga mig i sängen. Klockan ringer 07, som vanligt. Har renbäddat i vår säng, så det ska bli sååå skönt att krypa ner under täcket.

Godnatt! Och akta er för mörkret! ;)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0