Skitiga ungar och hemliga tänder

När jag traskade bort till dagis för att hämta Elliot idag höll jag nästan på att svimma. Inte för att jag e' känslig eller så, men ungen va' ju helt täckt av sand. Från topp till tå! Fick klä av honom utekläderna på trappan, och sen skaka av allt, utan resultat. När vi kom in så fick vi ta av alla vanliga kläder oxå. Han hade sand överallt. Tom i kalsongerna! Alla kläder åkte i maskinen, och ungen åkte in i duschen. Nu e' han så ren och fin, och imorgon kommer han ha rena och fina utekläder på dagis, som han kan skita ner på nytt :)

Hollysen sover. Gud så trött hon va'! Lilla gumman. Undrar om det bara e' jag som har barn som inte reagerar på tandsprickning. Jag brukar inte kika efter tänder i Hollys mun så ofta, för man vet ju att de kommer när de kommer. Hon har haft 2 där nere länge nu, och det har hon klarat sig bra med :) Men idag tyckte jag att jag såg ngt vitt i överkäken. När jag tittade noga så såg jag att den ena tanden har gått igenom tandköttet, ganska mkt oxå. Så den har nog synts ett par dagar egentligen. Min lilla luriga tjej! :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0