Todiloo!

Här e' jag! Jag har inte omkommit, utan bara haft mkt för mig. Eller inte :) Har haft en riktigt mysig hemmadag med finaste familjen. Bara myst och umgåtts. Tänk om alla dagar kunde varit så här :) Tog mig tom en liten lur i em, efter att jag hade läst ut min sega bok. Ikväll ska jag börja på min nya, som Johan köpte åt mig idag. Barack Obamas "Att våga hoppas". Såg en riktigt intressant dokumentär om honom i fredags, så jag blev sugen på att läsa hans bok. Inte för att jag e' särskilt politikintresserad eller så, men han e' en intressant person med många bra åsikter och tankar.

Igår va' vi äntligen på bio och såg New Moon. Som jag har längtat! Det va' jag, älskling, Marie och Fredrik. Först gick vi till Cecil och åt. Supergott, som vanligt. Sen handlade vi en massa(!!) godis, innan vi begav oss till biografen. Det va' faktiskt första gången som jag va' på bio i O-hamn. Blev väl inte direkt superimpad av salongen, man har ju sett bättre om man säger så :) Fast det va' bra med benutrymme. Skulle behövt en fotpall bara :) Filmen va' jättebra, dock inte lika bra som boken (har ju läst alla, givetvis). Det va' ett lite dåligt slut, men det e' ju bara för att man ska gå runt och undra och längta efter tredje filmen. Första filmen får högre betyg, men jag har höga förhoppningar inför trean nu.

Mamma passade alla tre ungarna under tiden vi va' iväg. Det hade gått jättebra. Det va' första gången vi lämnade bort Holly, förutom när vi handlat nån enstaka gång. Åkte redan vid 16.30, och kom hem igen efter 21. Hollysen hade bara skrattat hela kvällen, och sen somnat sött vid kl.20. Som vanligt alltså. Goa ungen! Hon måste va' den lättaste och gladaste ungen i hela universum. Mamma hade varit helt paff..haha. De stora barnen fick va' uppe tills vi kom hem. Det va' ju ändå lördag, så lite lyx får man unna dem ibland. Däremot blev det sängen direkt när vi kom hem, och ni kan tro att de va' trötta. Sötungarna :)

Idag har Johan fuskat till det lite. Han bakade lussebullar, trots att det e' en hel vecka kvar till 1:a advent. Annars håller vi stenhårt på det! Ngn julpyntning blir det iaf INTE innan. Det räcker att grannarna pyntar för kung och fosterland. Usch, jag får ångest!

Nähä, kanske man borde slänga sig i säng strax. Ska upp tidigt imorgon. Måndagmorgon ju. Idag låg jag och drog mig ända till kl.09, imorgon ringer alarmet vid 06.30 :)

Nattinatt!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0