Sotartime!

Jaha, då har sotaren varit här idag. Han skulle komma mellan 7 och 9, och kom redan (hör och häpna!!) 07.30! Inte illa! Han va' klar precis innan vi skulle traska iväg till skola/dagis. Det va' som tur va' uppehåll när vi gick iväg, annars har det regnat både inatt och tidig fm. Kommer säkert att börja regna igen.

Har myspys med lillsessan för tillfället. Vi har byggt med lego och lekt med Nalle Puh och hans hus :) Lille Leon sover sött i vagnen. Stackarn va' ju tvungen att bli väckt tidigt imorse. Det gör sååå ont i mig varenda gång jag måste väcka honom, men vad gör man..??? E' glad att jag inte lyckats rubba hans sömn, för varje dag han kan få sovmorgon, så tar han det :) Mammas sjusovare :)

Holly va' oxå sjukt trött imorse, trots att hon somnade redan 19.30 igår. Nog helt slut efter fotograferingen igår..tihi. Det kom nämligen en fotograf till församlingshemmet då, så jag tog tillfället i akt för att få till ett riktigt fint syskonfoto. Men dagen va' emot mig, tydligen.

Jag hade duktigt packat ihop en kasse med extra tröjor till barnen, ifall antingen Elida eller Elliot hade spillt på sig under dagen. Vi hämtade först Elliot på dagis, och jag blev så glad när jag såg att hans kläder va' fina och rena :) Lyckan höll dock inte i sig så länge, för redan utanför dagis halkade ungen, och satte sig i den enda lerpölen som fanns. Såklart. Byxorna blev helt dyngsura, och smutsiga. Jag fick ringa Magda, som fick ta med sig Elida till församlingshemmet, medans jag och Elliot sprang hem för att byta byxor. Tur va' väl det, för tom kalsongerna hade blivit blöta!

Sen rusade vi iväg igen. Väl framme va' det några före oss, så kidsen lekte med alla leksaker, och jag satte mig på en stol, totalt slut efter språngmarschen. Tyckte att jag kände att det luktade fis, men det va' ju massor av barn där. Efter ett tag kollade jag ändå Hollys blöja, säker på att hon inte gjort ngt, hon vill ju alltid gå på pottan. Tydligen hade hon haft fullt upp med alla leksaker, för hon va' den skyldiga :) Hade mamman ngn blöja med sig till henne..? Nä, självklart inte. Skulle ju bara springa dit en snabbis, ta kort och sen springa hem igen. Nåja, som tur va', så fanns det blöjor på toan.

Medans jag bytte på Holly, gick Magda upp med de stora barnen och lille Leon, för det va' ju självklart våran tur när detta hände. När vi kom upp så ville fotografen arrangera kidsen lite. Elida skulle ha Leon i knät. Men precis när jag ska sätta honom i hennes knä, så upptäcker vi att hans blöja har läckt! En stor, gul fläck har brett ut sig på ryggen. Men han e' lika glad för det, så vi kör på. Tjoff, tjoff, tjoff. "Bara några bilder till", säger fotografen, medans jag och Magda, svettiga som få, försöker få Holly att sitta kvar, och titta in i kameran. Men, det gick över förväntan bra! Nu e' jag glad att det e' 1 år kvar tills nästa gång! :)

Lillsessan, mitt lilla yrväder! :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0