Idol

Godmorgon! Vaknade tidigt idag oxå. Redan halv 7. Idag va' det dock Hälges fel, eftersom han jamade som en tok. Jag brukar alltid släppa ut honom innan jag går och lägger mig på kvällen, men igår va' det så regnigt och kyligt. För några nätter sen väckte han mig tio i tre(!!), och skulle prompt ut, men idag sov han ända tills halv 7. Bra det :)

Jag har ätit frukost, pratat med Johan och nu latar jag mig. En vanlig morgon med andra ord. De stora barnen e' hemma från skolan idag oxå. Lika bra det, då fler i skolan blivit sjuka igår. Vill inte riskera att vi blir sjuka tills imorgon, då lillsessan både fyller år och ska ha kalas. På måndag tar vi dock nya tag!

Holly va' sååå söt igårkväll, när hon skulle sova. Vi pratade om hennes födelsedag. Jag frågade henne om hon fyller år på lördag. "Nä, det e' min födelsedag, mamma!", sa hon bestämt. Sötisen! När jag sen nattat henne och Leon så gick jag ner. Hörde då från babyvakten hur hon låg och sjöng "Vi gatulerar, vi gatulerar, vi gatulerar lilla Hoddy ida'!". Åhh, som hon längtar! <3

Leon e' så himla go'! Han e' nog världens lataste. Han kan gå, men kryper hellre. Men igår kom jag verkligen på honom, med att gå från ett rum till ett annat. Så fort han fick syn på mig så slängde han sig ner och kröp. Det går ju mkt fortare ;) Dessutom så går han precis som att han går på krossat glas. Det ser så himla kul ut. Måste filma så ni får c en dag :)

Gårdagen bestod mest av städ, tvätt, matlagning, lek och filmmys. Idag blir det ett ryck till. Kalas imorgon ju! Ikväll kommer Johan hem oxå. Tänk att han redan har varit borta i 5 dagar. Sjukt! Dagarna har bara svischat förbi!

Ikväll blir det Idolmys med de stora barnen. Ska köpa massa gottigt och heja på Amanda! :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0