Mot ljusare tider

Vilken hektisk vecka det har varit! Elliot har varit sina absolut sista dagar på dagis. Va' konstigt det känns! Nu har jag inga dagisbarn längre! Jo, blivande, men det dröjer innan småttingarna ska börja :) Jag har även lyckats komma iväg och klippa och färga mitt hår, även om det va' mkt pyssel innan allt klaffade. Hade ingen barnvakt, som vanligt, men Magda erbjöd sig ju att ta de små. Nu behövde hon inte göra det, för Johan kom hem i tid. Men det e' tanken som räknas. E' glad att jag har såna fina vänner! <3

Igår va' det då äntligen dax för skolavslutningen. Vi började med en gemensam fika på fotbollsplanen. Tur med vädret hade vi. Sen marscherade eleverna klassvis till kyrkan, men vi smet dit lite tidigare och knep en bra plats :) Barnen sjöng och dansade, prästen babblade, rektorn likaså. Efter en kvart va' Johan tvungen att lämna oss, för han skulle jobba. Alltså fick jag sitta i kyrkbänken med 3 uttråkade barn. Men det gick skitbra, så jag ska inte gnälla. Jag har världens bästa barn! Leon satt i vagnen hela tiden, förutom den sista kvarten. Holly kröp bara under kyrkbänkarna ett par ggr, och tjatade om saft på slutet. Skittrist för barn att sitta såååå länge ju. När vi skulle gå ut fick jag en klapp på axeln av några bakom oss, som va' imponerade över barnen och mig. Glad man blir! :) 

Vi gick till skolan och tömde stora sessans hylla. Hon flyttar till en ny korridor i höst, när hon börjar tvåan. TVÅAN liksom. Det e' stort! Kommer ha två skolbarn till hösten :) Sen lekte vi på skolgården och lekplatsen nedanför ett tag. Efteråt tog vi med oss mormor hem, och bjöd på lunch och fika.

När älskling kom hem från jobbet så fick han för sig att vi skulle äta pizza. Han och de stora barnen drog in till stan för att köpa med sig hem. Det va' mkt gott!

Idag blir det lugnt. Jag har precis ätit frukost och sitter nu här och bara slappar. Skönt! Ska jobba ikväll, delad tur imorgon och fm på söndag, så jag kan behöva lite vila! :)

Tittade på bilder igår, och grät en skvätt. Fina Tandie, du fattas mig <3


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0