Jobbfritt och soligt!

Godmorgon! Vaknade rättså tidigt, som vanligt. Gick ut med vovvsarna, sen upp på toan. När jag kommer ner från övervåningen så hör jag ngt som vibrerar. Jag springer in i sovrummet, livrädd för att Leon ska vakna av min surrande telefon. Hinner dock inte svara, men ser att det e' bemanningen som ringt, 2 ggr. Ringer upp direkt, och det gällde såklart jobb, men de hade redan hunnit fixa det. En sur kvinna sa att de hade fixat det på annat sätt, eftersom jag inte svarade. På 1 minut..??!! Jaja, solen skiner ute, så jag tänker inte ens låtsas att jag e' besviken. Jag ska jobba mkt nog i sommar ändå :)

Har precis ätit frukost, och nu väntar jag på att barnen ska vakna. Lille Leon lär vakna först, för han somnade tidigt igårkväll. Sitter här och njuter av lugnet, för sen blir det fullt ös :)

Igår hade vi en mysig dag. Vi åkte först in till stan, vilket dock inte va' så himla mysigt. Skulle köpa stolpar till trädäcket på Cheapy. Vi behöver 6 st, de hade 2. Hmm.. Inte första gången som saker e' slut där, och ofta tar det sjuuuukt lång tid innan de får hem nytt. Johan köpte iaf beslag (eller vad det heter) till plintarna som ska gjutas, men trämaterialet köper vi nog på ByggMax istället. Aldrig att vi kör till Materialmännen. Har skrivit om det jävla stället förr. De e' fan inte kloka där! Ni som läst länge minns väl när vi skulle köpa en ny soffa, och de försökte få oss att köpa extra kuddar, för 400kr styck! Kuddar som inte ens hörde till soffan, men de hade packat ihop dessa med soffan för att få dem sålda. Då e' det ju lätt att rea ut en soffa, om man ändå får betala 2000 extra för kuddjävlarna. Vi gick ut därifrån, och sen dess så har vi ALDRIG satt vår fot därinne igen.

På hemvägen körde vi till Krokstorp. Vi badade i sjön, och det va' jättevarmt och skönt. Tom jag hoppade i direkt, jag som e' värsta badkrukan. Så nu har jag använt min nya bikini 2 ggr. Ett bra inköp alltså :) Lille Leon plaskade lite med fötterna, men han tyckte inte om det. För kallt! :)

Efter badet grillade vi med svärföräldrarna uppe vid huset. Mkt gott, och solen stekte på. Fick ställa mig i skuggan emellanåt. Jag e' ju egentligen ingen sol och bad - människa, så bäst att ta det lugnt.

Väl hemma igen fick Johan ett ryck, och möblerade om i tvättstugan. Tvättmaskinerna och torktumlaren står nu vid ytterväggen. Det blev kanonbra! Ska köpa lite andra tvättkorgar bara, så jag får lite ordning i kaoset. Som det e' nu har vi 3 sorters tvättkorgar + blåa kassar från Ikea. Och det behövs, tro mig!

Medans Johan va' effektiv mös jag och barnen uppe. Vi kollade på "Det var en gång - Tidernas Äventyr", vilken nostalgitripp! Dessa filmer växte jag upp med. Vi har även "Det var en gång Rymden" och "En cell-sam historia" (människokroppen). Ungarna älskar dem, även om kvaliten inte e' så mkt bättre än vad den va' när man hade dem på VHS :) Igår fick vi c hur jorden blev till och den allra första människan, Neanderthalaren :)

När barnen somnat tog vi fram godis och choklad, sen kollade vi på fredagens avsnitt av Days, och efter det så skypade vi lite med min bror. Saknar honom så! När jag väl landade på kudden så läste jag först ut min senaste bok, innan jag kunde somna. Har läst ut 3 böcker på 2 veckor, och idag ska jag börja på nr 4. Trots att den senaste från pocketklubben verkade hellustig så fastnade jag. Det gillas! :)

Nähä, nu får jag väl gå ner i tvättstugan en stund, sen kanske barnen e' redo att gå upp. Ska ju hinna städa av lite här nere, innan jag ska iväg och fika med en kär vän på jobbet.

Bye!




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0