Bajsfritt

Godmorgon! Ännu en härlig sådan! Denna dock utan en massa bajs :) Jag gick upp strax innan kl.7. Rastade vovvsarna en snabbis, sen in för att väcka 3 av kidsen. Tji fick jag, för Elida hade gått upp halv 7, väckt och tagit fram kläder till sina syskon, så de mötte mig i trappan, påklädda och redo för frukost. Vilken duktig tjej jag har!

Nu e' de stora barnen i skolan och på dagis. Holly kollar på tv och Leon leker för fullt. Jag ska straaaax dammsuga och plocka undan i köket, sen e' det bara lite finslip kvar, som att tex vika tvätt och bädda våran säng. Men jag hamnade visst i soffan först :) Ikväll ska jag jobba, så lite slapp kan jag väl va' värd..?

Fick höra igår att Hemtjänsten fått namnen på vem som ska jobba där i sommar, men mitt namn va' inte med! Trots att jag tom ringt och dubbelkollat att jag verkligen skulle få va' där. Ngt annat ställe har jag inte önskat, för jag har ju jobbat där varje sommar sen vi flyttade hit, förutom förra året, då jag va' mammaledig med en liten Leon förstås :) Ringde Bemanningen innan vi skulle traska iväg imorse, och fick till min lättnad veta att jag har fått de veckor jag har önskat. Skönt! Blev lite orolig där ett tag!

Nä nu ska jag ta tag i mitt liv och hem!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0