Slött

Vaknade av att Tandie gnällde som faaaan idag. Trodde klockan va' typ 4 på natten, men den va' faktiskt 7. Dax att gå upp alltså :) Tandie kan sova nästan hela dagarna, utan att gå ut. Men på natten sover hon bara 5-6 timmar, sen e' hon jättenödig. Lilla gumman <3

Jag har en lyxdag idag, vilket fredagar brukar vara för min del. Om älskling har möjlighet, om han inte måste köra tidigt eller långt, så lämnar han Elida i skolan då. Väääldigt uppskattat från min sida, då jag har fått dra iväg med alla kidsen hela veckan. Det e' inte jobbigt att gå iväg med alla barn, men det e' ju ändå ett styr. Så då blir fredagarna lätt lite slöa, och jag låter de andra 3 barnen sova lite längre. För på fredagar brukar vi mysa i soffan på kvällarna, hela familjen, så då gör det inget om det blir lite senare än vanligt :)

Vad händer idag då..? Jo, för det första så tänker jag inte gräva ner mig angående Tandie. Inte idag iaf. Tandie har haft ett långt och lyckligt liv. Jag e' tacksam över att ha fått ha henne som hund, och dessutom i hela 13 år, och jag e' säker på att hon känner likadant. Nu ska hon få göra sån't som hon gillar. Äta falukorv, ligga i gräset, leka med sin boll.. Denna sommaren e' hennes <3

Annars väntar städ och tvätt, som vanligt. Och så måste vi gå till affären och köpa toalettpapper. Kan ju va' bra att ha liksom :) Kaninburen måste städas, tvätten ska hängas, disken ska diskas.. Det finns alltid ngt att göra, hur mkt jag än gör varenda dag.

Nu ska jag fortsätta njuta av att det e' fredag, och väcka barnen. Sen blir det mysfrukost för andra gången :)




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0