Trött måndag!

Sitter här i soffan och slappar lite. De stora barnen e' i skolan och på dagis, lillsessan och lille Leon leker med massa klossar på golvet. Det e' lugnt och skönt, och solen börjar komma fram ordentligt. Jag har hunnit med att fixa disken och dammsuga. Nu tänker jag inte göra så värst mkt mer idag, utan ska bara mysa med barnen. Ikväll ska jag nämligen börja jobba redan kl.16. Och eftersom vi har haft en lite jobbig natt så tänker jag försöka få mig lite vila nu på fm :)

Lille Leon började gnälla och ha sig runt 3-4 inatt. Jag va' så trött, så jag bara hämtade honom från hans säng, och lät han ligga hos mig. Han somnade om bums! Men sen började han knöla runt i sängen strax innan kl.5. Jag lyfte då upp honom, och gick och lade honom i hans säng igen. Det gillades inte! Han skrek för fulla muggar! Efter en liten stund gav jag upp, och hämtade honom, och han somnade om direkt igen. Lilla gosungen! När vi sen gick upp, strax innan kl.7, upptäckte jag att han hade fått en massa myggbett. Ett i pannan, ett i bakhuvudet som e' jättestort och flera på händerna. Stackare! Kan ha varit därför han va' så tuttig inatt, för så brukar han inte va'. Ikväll ska jag verkligen kolla igenom rummen, innan vi går och lägger oss! Hatar mygg!

Har haft en mkt bra helg. I lördags åkte vi till Krokstorp med familjen Sjöö. Vi grillade, lekte, fikade och åt godis. Tur med vädret hade vi oxå! Det blev en mkt mysig lördag! På kvällen blev det självklart schlagermys med hela familjen. Fast de små somnade efterhand..tihi!

Igår fm bakade jag chokladmuffins, som faktiskt blev jättegoda. Jag kan ju egentligen inte baka annat än kladdkaka, men ibland försöker jag mig på lite annat :) När bakverken va' klara så gick vi till skogen med Magda och barnen, för lite picknick. Mkt mysigt! Får vi göra om!

På em fick vi besök av familjen Torneus. Johan bjöd på nybakade kanelbullar och barnen lekte för fullt. Mkt trevligt!

Kvällen spenderades i sängen, när kidsen somnat. Vi kollade på Desperata hemmafruar, men jag somnade..haha! Tur jag låg på rätt ställe iaf :)

Nu börjar solen skina på allvar, så vi får väl ge oss ut efter lunchen. Börjar redan bli hungrig, så vi äter nog snart :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0