Pepp

Vilken skön fm! Jag gick upp tidigt som tusan, hur pigg som helst. Vem det än e' som sänder massa energi till mig, så tackar jag så mkt! Att man kan må så bra, mest hela tiden. Underbart!

Har haft en bra vecka. Massa lek och fika och mys. Glass i solen har vi oxå hunnit med. De stora barnen har både varit hemma hos kompisar och haft kompisar här. Massa barn, bättre blir det inte :)

Fick ta en liten paus i skrivandet, för lille Leon vaknade och ville ha gröt :) Nu sitter han här bredvid och dricker vatten och trallar :)

Igår fick jag så mkt pepp, så jag kan nog leva på det i resten av mitt liv! När vi va' och hämtade stora sessan i skolan, så kom en av lärarna fram till mig. Hon sa att hon va' tvungen att berömma mig. Att jag va' en sån duktig stormamma, och att hon verkligen tyckte att jag va' ämnad för att vara det. Jag blev sååå glad, och samtidigt alldeles tårögd. Vilka fantastiska människor det finns! Jag hulkade fram ett "Tack, va' snäll du e'", varpå hon svarade att hon hade tänkt på det länge, och va' tvungen att säga det till mig. Att det finns så många som bara har ett barn, som inte ens klarar av det. Och här kommer jag med mina fyra, i ur och skur, tidiga morgnar, olika tider vid hämtning, men fixar det ändå. Ja, jag gör ju bara mitt bästa, sa jag till henne. Vi har hittat rutiner som funkar för oss :)

Nu ska jag dammsuga av lite, så det e' gjort. Hoppas att det fina vädret håller i sig hela dagen, för isf ska vi gå och köpa glass när stora sessan har slutat skolan <3


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0