Stress

Tisdag idag, men det känns som måndag. Johan va' ledig igår, för att Elida skulle till ögonläkaren i V-vik. Antagligen därför som det känns lite segt idag :)

Johan va' med Elida i skolan 1 timme igår, innan de körde iväg. Det gillade hon. Hon e' verkligen pappas flicka :)

I fredags kom min bror Erik hit. Han åkte med färdtjänst ända från Trelleborg i Skåne, vilket e' nästan 40 mil. När taxin kom så småpratade jag lite med taxichauffören. Ursäkta mig, men hur faaaan kan man ha detta som yrke om man e' så sur..?? Det första hon sa va' att hon inte gillade att köra färdtjänst på fredagar, för hon hade ju faktiskt oxå familj. Eh, jaha, men det får du ju ta upp med din chef isf. Det e' inte så professionellt att stå och gnälla över sådant till de anhöriga. Som om jag skulle stå och gnälla över mitt jobb, om jag träffar anhöriga till mina pensionärer. Never!

I söndags hade vi kalas för lille Leon. Hela fm gick åt till att städa och baka och fixa. Resultatet blev jättebra, trots lite stress på slutet. Jag och Johan ska egentligen inte va' i samma hus när vi e' stressade båda två. Oh my, va' vi gick varandra på nerverna. Jag tyckte att han kunde ju göra si och så, så att jag kunde städa, medans han tyckte att jag kunde göra det och det, så han fick baka ifred. Haha! Några pussar och kramar senare kändes allt mkt bättre. Ibland blir det för mkt helt enkelt :)

Igårkväll jobbade jag. Började redan 15.30, och kvällen började inte så bra. En av de andra vikarierna dök inte upp. Paniiik! En som jobbat 7-16, fick stanna kvar ända till kl.21. Inte ok egentligen, men det fanns ingen annan. Tröttsamt! 

Idag har vi hunnit med en hel del. När de stora barnen va' lämnade va' vi ute i trädgården ett tag. Holly hoppade i studsmattan och lekte i sandlådan, medans jag krattade upp en massa grenar på baksidan. Sen började det regna, så då fick vi gå in. Väl inne städade vi, åt mellanål och sen städade vi lite till. Nu sitter jag här i soffan och tar det lugnt, men ska strax fixa lunch. Börjar bli hungrig! :)

Fina Leon!



Från Ann!



Från Elida!



Från farmor och farfar!



Från morfar!



Från mormor!



Från mormor!








Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0