Reservdel

Vaknade upp till en regnig morgon. Regnet det bara öser ner. Egentligen skulle vi åkt till Astrid Lindgrens värld idag, men det va' verkligen rätt beslut att hoppa över det. Även om det slutar att regna så lär det ju va' blött överallt. Kan ju inte gå runt med stackars Leon i vagnen en hel dag, han måste ju få komma ner på gräset tex, och det går ju inte om det e' sån't här pissväder. Det va' medlemserbjudande för Konsum-kunder idag, men det e' fan värt att betala full pris och åka dit en solig dag istället!

Jag har redan hunnit med en del. Rastat hundarna, tvättat och sen hängt tvätten när den va' klar och nu äter jag frukost och kokar ägg till Elida och Holly. Barnen får sova ett tag till. Det e' ju söndag :)

Lille Leon har fått för sig att han ska vakna varannan, var tredje natt så där, och flytta över till min säng. Jag vet att det e' mitt eget fel, eftersom jag lyfter över honom, men kl.4-5 på morgonen e' jag astrött! Kan inte tänka ordentligt då ;) Väl i min säng så sover han dock, men det känns att man varit uppe på natten, att nattsömnen blivit lite störd. Jag håller igång hela dagarna, och det går kanonbra. Men sen när jag sätter mig i soffan på kvällen så e' jag såååå trött! Haha! Men iaf.. Inatt så valde lille herren att börja gnälla redan kl.1. Jag hade inte ammat honom på heeela dagen, så jag tog upp honom, och sen gick vi och lade oss i min säng. Men istället för att somna tätt ihop, vilket vi annars gör, så låg jag vaken tills han hade somnat, sen flyttade jag över honom till hans egen säng. Han protesterade lite i sömnen, när mammans doft försvann, men sen rullade han över på mage och fortsatte snusa sött. Lille gubben :)

Igår hade vi fullt upp! Vi rensade i ena rummet i källaren, städade uppe och Johan bakade bullar. På em kom svärföräldrarna hit, och Johans pappa hjälpte honom att sätta i vår nya altandörr. Man går ut på altanen från vårt sovrum, och i dörrhålet har det suttit TVÅ gamla dörrar. En som öppnas inåt och en som öppnas utåt. Det e' verkligen värdelöst med dörrar som öppnas inåt! Spec när man har barn som glappar med dörren hela dagarna. Det har varit lite kallt i sovrummet på vintern, precis innanför innerdörren, så nu tröttnade vi. Johan åkte och köpte en dörr i torsdags, och igår så sattes den in. Det blev jättebra! Som ett helt annat rum! Denna dörren har en vanlig glasruta, som en balkongdörr. De gamla dörrarna hade bara ett litet fönster upptill, så när man skulle kika efter barnen på baksidan fick man stå på tå..hehe.

Vad händer idag då..? Jo, så lite som möjligt..hihi. Tvätten kan jag dock inte ignorera, så det blir till att vika och hänga in en massa. Eftersom det inte blir ngn tripp till Vimmerby idag så ska vi bjuda hit mamma. Det e' ju morsdag. Ngt litet uppehåll ska vi väl få under dagen hoppas jag, så då ska vi grilla lite. Det blir nog en bra dag :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0