"Ingen sommar utan barnvakt"

Härliga sol! Vaknade redan innan 07.30, och anade solen utanför persiennerna. Tandie ville bara gå ut en snabbis och kissa, men jag och Laban gick en sväng till skogen. Det va' så tyst och lugnt, samtidigt som det ändå hördes en massa ljud och läten. Jag älskar verkligen att gå i skogen, och e' så tacksam över att vi bara bor ett stenkast ifrån. Vårt hus e' det näst sista på gatan, och efter det sista börjar skogen. Närmre än så blir det inte!

Väl hemma igen blev det varma mackor och hett te, och nu avrundar jag frukosten med 2 knäckemackor. Gott! E' laddad för en ny dag nu!

Jobbade ett par timmar igårkväll, och det gick bra. Det gällde bara en avlastning, och ibland känns det nästan skrattretande att man faktiskt får betalt för ngt som e' så lätt och trevligt. En avlastning innebär ju tex att en persons fru eller man eller sambo kan åka iväg några timmar, utan att behöva va' orolig för att deras partner sitter ensam hemma. Man e' bara där som ett stöd, och såklart ett sällskap. Så igår blev det såklart massa tv-tittande, bla på Talang :)

Blev riktigt upprörd när jag för första gången igår såg Silja Lines nya tv-reklam! "Ingen sommar utan barnvakt" e' tydligen deras slogan. Va' fan! E' inte semestern till för familjen..? Jag tycker iaf det. Varför skaffar man annars barn, om man jämt och ständigt måste lämna bort dem..? Det har jag aldrig förstått.. Skrämmande!

Nu vaknade Johan, så ska umgås lite med honom. Får c vad denna dagen har att bjuda på :)

Kommentarer:
Postat av: Therese

Jag kan förstå slogan till en viss del... För man måste lämna bort barnen ibland... För att få rå om sin andra hälft... Annars glömmer man lätt bort vem man är och är bara mamma/pappa... Men samtidigt vill man väl kanske åka på semester för att just vara tillsammans hela familjen... Så just i det tillfället kan jag tycka det e en konstig slogan...



Kram från Trelleborg

2011-05-07 @ 09:21:40
URL: http://esenese.blogg.se/
Postat av: Fia

Klart att man ska kunna lämna bort sina barn ibland, men det e' en väldigt lustig slogan. Det låter ju som att om man inte skaffar barnvakt, då får man ingen bra semester. Om man vill åka på kryssning utan barn så kan väl de va' med mor- eller farföräldrar istället..? Sen finns det ju folk som lämnar bort sina barn hur ofta som helst, och DET förstår jag inte. Varför skaffar man då barn..???

2011-05-07 @ 15:19:22
URL: http://sessanfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0