Säg inte att du älskar mig, säg att du inte kan leva utan mig

En blick kan verkligen säga mer än alla ord i hela världen. Jag läser av människor i deras blickar. Kontrollerar om dessa människor som ser på mig e' goda eller onda. Men ibland har jag fel. Jävligt fel. Jag vill inte döma människor i förväg, men nu gör jag det. De e' alla onda. Iaf tills de har bevisat motsatsen. Uttrycket "Du är min fiende tills motsatsen bevisats" stämmer jävligt bra. Det finns alltför många onda människor i denna värld. Frågan e' väl bara varför jag lyckats hitta så många av dem. Jag njuter av den långa tiden som gått sen jag sist snuddade vid en ondsint varelse. Vill inte slösa mitt liv på dig, ändå gör jag det. Så många tankar, så många mardrömmar, sån stor besvikelse som förföljer mig. Dygnet runt, året om. Om du visste hur mkt du har skadat mig. Skulle du ångra dig då..? Antagligen inte. Det e' inte av din natur att ångra dig. Egoism heter din livsstil. Jag e' bara tacksam för att jag vet att du kommer att bli straffad. Det blir vi alla, ngn gång. Det förflutna förföljer oss. Det kommer alltid ikapp. Själv sonar jag mina egna brott med en viss stolthet. Jag står för mina misstag. Tänk om alla kunde göra det..

Solen saknas på min himmel idag, men jag ser fram emot regnet som nog kommer snart. Vill att det ska skölja bort allt det onda, så att det fina kan gro. Blir en innedag idag oxå. Kidsen mår bättre, men jag chansar inte. Imorgon e' det helg, för vissa. Själv jobbar jag 14 - 21. E' dock ledig på fredag, men jobbar lördag och söndag. Nästa vecka har jag bara helgen inbokad, än så länge. Men det ändras väldigt fort ibland :)

Johan kommer hem tidigt idag. Skönt! Ikväll blir det myyys med film och goodis! Jag har totalt sabbat mitt nyårslöfte att bara äta godis på lördagar. Jag e' hopplös *fniss*. Men kidsen får iaf bara lördagsgodis, om det inte e' kalas förstås. Ngn gräns måste man sätta.

Ska mysa med ungarna nu, försöka roa dem lite. Fast de orkar inte göra så mkt. Har mest tittat på tv idag. Inte så konstigt att man inte orkar leka när man e' sjuk. Då vill man bara ligga i soffan under en filt och ta det lugnt. Så jag får väl fortsätta att tvätta. Det e' verkligen ett mysterium det där med tvätthögen hemma hos oss. Hur mkt jag än tvättar blir aldrig tvätthögen mindre, den blir istället större. Hmm..

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0