It makes me sick to see what you need to breathe

Slarvfian har hittat hit igen. Usch, det borde va' förbjudet att va' så här dålig på att blogga. Nåja, plötsligt händer det :)

Veckan har varit lugn. Har inte jobbat sen i söndags. Skulle ha jobbat ikväll, men Elida blev såklart dålig. Snorförkyld och febrig. Lyckades lura i henne lite flytande alvedon förut, och nu verkar hon faktiskt må lite bättre. Hon e' inte lika varm längre, men ngn temp fick jag inte ta igen. "Men mamma, jag e' inte sjuk längre. Jag känner att jag inte e' varm" . Gosingen. Nu äter hon clementin :)

Ett tips på hur man lurar i en femåring alvedon: blanda det i en tropisk juice. Den alvedon som vi har hemma e' med skogsbärssmak och den smakar verkligen vidrigt! Tro mig, jag har smakat den. När jag va' liten älskade jag alvedon. Hade kunnat dricka hur mkt som helst, om inte mina kära föräldrar gömt undan flaskan :) Denna sorten som finns nu (kanske har funnits länge, men jag har inte sett den förrän nu) e' riktigt ruggig. Men när jag blandade den i Elidas tropiska juice så gick den ner. "Mamma, det smakar lite surt..", va' det enda hon sa :)

Vilket elände. Solen skiner och här sitter vi. Trist som bara den. Längtar tills Johan kommer hem, så jag kan gå ut en sväng. Men det vet man ju aldrig när det blir.. suck..




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0