Nedräkningen har börjat..

Idag e' det den 10:e september. Det betyder att det bara e' sex dagar kvar tills jag fyller år, hurra hurra! Inte för att dagen kommer bli speciell, men ändå. Jag e' ju ett litet barn inombords, som längtar efter min födelsedag, och hoppas på alla möjliga roliga överraskningar. Även om det inte brukar bli så. Av mamma har jag redan fått min present, hon betalade mitt frisörbesök :) Av pappa har jag fått en höstjacka :) Så det blir nog inget spännande alls. Det skulle bli av Johan då. Fast jag har  sagt att jag inte vill ha ngt av honom. Att det e' bättre att vi åker iväg ngn helg, bara vi två. Går ut och äter och bara myser. Fast egentligen så hoppas jag ju såklart på att han har köpt ngt. Fattar inte varför jag säger saker som jag inte menar. Jag e' hopplös! Hur ska han kunna tolka mina galna signaler..??

Kommer att jobba 7 - 16 på min födelsedag, vilket inte känns sådär jättekul precis. Men jag kryssade ju i att jag kunde jobba dagtid den dagen, eftersom Johan ändå jobbar till minst 16 varje dag. Snopen blev jag allt när han ringde hem en dag förra veckan och berättade att han hade tagit semester hela veckan, för att vi skulle kunna hitta på ngt. Och då hade jag redan blivit inbokad måndag, tisdag, torsdag och fredag (helgen hade jag som tur va' tagit bort). Så typiskt.

Idag jobbar jag kväll, 14 - 20.30. Ska va' inne på Nydalen idag. Det e' bra där, fast tiden går väldigt sakta. Då trivs jag bättre i hemtjänsten, eftersom man åker runt lite överallt. Tiden går mkt fortare då. Men det ska iaf bli skönt att gå hem vid 20.30, för imorgon jobbar jag hela dagen.

Ska lämna kidsen på dagis 13.45, och innan dess har vi en hel del saker att göra. Jag ska dammsuga och torka golven, sortera tvätten, vi ska duscha och vi ska äta middag. Så det e' väl bäst att jag tar mig härifrån nu.

Har förresten fått hem vår vagn nu. Finaste vagnen e' det! Hämtade den förra veckan. Kan inte fatta att vi snart har en liten bebis hos oss. Vår fina, lilla bebis :)

Nähä, det va' väl allt. Bye!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0