Öronont :(

Inatt kom Ellioten ner och va' jätteledsen. Han hade så ont i sitt öra, stackarn. Jättevarm va' han oxå. Fick bädda ner honom i soffan, och sen sov han sött igen. Idag verkar han lite piggare. Han e' fortfarande varm, men klagar inte över örat längre. Hoppas att det släpper *håller tummarna*. Det e' hemskt när ens barn mår dåligt. Det riktigt skär i hjärtat.

Ikväll e' det dax att jobba igen. Har jobbat ända sen i onsdags, så jag känner mig faktiskt lite sliten. Känns skönt att jag jobbar kortkväll idag iaf, 15.45 - 21. Den går alltid så himla kvickt :) Vad jag vet jobbar jag inte förrän torsdag nästa gång. Tänk, ska jag verkligen få va' ledig TVÅ hela dagar i rad..? Det låter nästan för bra för att va' sant. Nåja, inte lönt att planera in ngt, för det kan ändras väldigt fort..tihi. På fredag har jag iaf plockat bort mig, för då ska jag till frissan :) Ska slinga och klippa mig lite. *Längtar* Nästan hoppas på att jag inte blir inbokad i helgen, eftersom jag har jobbat tre helger i rad nu. Men men, vi får väl c vad som händer. 

Förra veckan beställde vi vår vagn. Det blev en Brio Sing i färgen fuxia :) Den skulle komma hem senast imorgon. Åhh, jag längtar! Samtidigt har jag lite panik över att vi faktiskt redan har köpt vagnen. Har ju ändå 14 veckor kvar till BF. Men det känns skönt att vi äntligen lyckades bestämma oss, och att vi för ens gångs skull va' överrens både angående vagnen och färgen. Förut när vi har köpt vagnar så har den ena av oss bestämt modellen och den andra färgen..tihi. 

Va' hos bm förra veckan oxå. Det va' så mysigt att få höra lilla hjärtat slå <3 Tänk att jag redan e' i vecka 26. Det e' inte så lång tid kvar nu, egentligen. Snart får vi träffa vår bebis :)

Efter bm-besöket gick jag och Maria på stan. Vi shoppade lite och fikade. Hur mysigt som helst :) Jag fick tag i nya gummistövlar till kidsen. Tre par stövlar och ett par gympadojjor blev det. Kassörskan började nog undra hur många barn jag har..haha. Men jag hatar att dra stövlar fram och tebax från dagis. Bättre att ha ett par där och ett par hemma. Och eftersom Elidas med dödskallar på, som hon hade hemma förra året, passar Elliot nu så fick han "ärva" dem. Så då slapp jag köpa fyra par :) Man får inte va' dum.

Nähä, nu ska jag fixa lite med tvätten och mysa med mina barn :)

Bye..

 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0