Fredag hela dagen

Idag e' det fredag, en helt jävla vanlig fredag, vilket betyder jobb, jobb och åter jobb. Idag e' det löning, men Sofie ska jobba. Of course! Galet liv det här. Nåja, imorgon e' jag iaf ledig, och då ska vi minsann åka iväg. Växjö blir det, antagligen, eller Linköping. Har inte riktigt kommit överrens med maken än. Det viktigaste e' iaf att vi kommer till Toy's, eftersom Elida snart fyller år. Toy's finns som tur e' både i Växjö och Linköping. I Linköping finns även IKEA, plus världens bästa köpcentrum. I Växjö finns massa bra affärer, minus IKEA. Hmm, svårt det här. Det blir nog maken som får bestämma i slutändan. Jag har ju sån beslutsångest!

Klockan e' redan över 11, och jag har inte hunnit dammsuga än. Snacka om att jag varit lat. Jag gick inte upp förrän halv 9, för jag hade bestämt mig för att ha en riktig sovmorgon (vilket jag ALDRIG någonsin har!!). Visst, jag va' ju uppe innan 7 och släppte ut svansviftarna, men sen kröp jag ner under täcket igen. Mmm, underbart! Elida kom ner vid 8, och spenderade tiden mellan 8.10 fram till 8.30 med att tjata på mig att jag skulle gå upp.

E = Elida, J = Jag

E - "Gå upp nu mamma.."
J - "Mmm, snart.."
E - "Nä, gå upp NU mamma!"
J - "Mmm, alldeles strax.."
E - "Nää, NUUUUUUUUUUUU!!"
J - "Ok, jag ska bara sträcka lite på mig.."
E - "Kom NU! Jag  vill ha en macka!"
J - "Ok, jag ska bara försöka få av mig täcket.."
E - "Jag kan hjälpa dig!" *rycker av täcket*

Jaha, sen va' det bara till att gå upp från min sköna säng och ge prinsessan det hon vill ha.






Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0