BVC

Idag har vi allihop varit på BVC. Alla blev vägda och mätta, förutom mamman och pappan, som bara va' med som stöd. Först va' det Elidas tur. Stora tjejen e' nu 109 cm lång och väger 17 kilo. Tänk att min lilla plutt på 2710 gram och 45 cm har blivit så stor! Elida fick berätta lite om dagis, hur hon trivs osv. Vi fick titta i hennes journal, och godkänna överflyttningen av denna till förskolan. Paniiik! Till sist va' det dax för vaccination. Det gick kanonbra. Hon rörde inte en min. Sa efteråt att det gjorde pyttelite ont. Som ett myggbett. Duktiga tjejen! Mamman hade varit hur nervös som helst, helt i onödan förstås. Skönt att det e' över nu. Som belöning fick hon välja ett klistermärke, och det blev ett med Bamse på. Jag tyckte att sortimentet kunde varit bättre. Det fanns bara Bamse och Kalle Anka typ.

Sen va' det Elliots tur. Han e' 103 cm lång och väger 16,2 kilo. Växt en hel del sen sist han oxå :) Även Elliot fick berätta lite om dagis. Vilken avdelning han går på, vad de brukar göra osv. Sen va' det dax för synundersökning. Det klarade duktiga killen galant! Även när han fick lapp över ett öga i taget. Han va' så stolt över sin sjörövarlapp, och ville titta i spegeln.

Sist va' det Hollys tur. Vägning och mätning. Och nu när jag kikar i hennes BVC-bok så ser jag att sköterskan glömt att fylla i dagens vikt och längd. Störigt! Jag minns ju inte exakt. Men hon vägde iaf 7200 gram nånting och va' 62,5 cm lång. Stora tjejen! Hon ligger snäppet över normalkurvan på vikten och liiite under på längden. Men hon följer sin egen kurva hur fint som helst. Hon har gått upp över ett kilo sen sist. Så himla skönt! Ännu ett bevis på att mammans mat e' den allra bästa :) Berättade för sköterskan att hon har börjat vända sig nu. Idag har hon vänt sig både från rygg till mage och från mage till rygg flera ggr. Tom när vi har tittat på :) Duktiga tjejen! Sköterskan tyckte att det va' tidigt, och visade på utvecklingsplanschen att bebisar inte brukar vända sig förrän de e' mellan 5-6 månader gamla. Jag hade för mig att det va' 4-6 månader, men men. Stolt e' den här mamman iaf :)

Efter BVC blev det glass till familjen duktig. När vi kom hem åt vi mat, och sen hade vi myskväll i soffan. Det blev Peter Pan - return to Neverland. Fråga mig inte hur den slutade, för jag och Holly sov sött :) Sen nattades de stora barnen, och jag och maken slog oss ner i soffan ännu en gång. Desperate Housewives blev det, och Nutella :) Nu sover Hollysen sött, och jag ska nog oxå slänga mig i sängen strax. E' sååå trött!

Imorgon ska stora dottern hem till en kompis och leka. Det blir kul för henne. Ngt annat händer inte. Vi ska bara va' hemma. Fixa lite, som vanligt. Det finns alltid ngt att hitta på i det här huset :)

Nähä, nu lockar kudden. Godnatt på er! Och sov söta drömmar!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0