I väntan på farmorn

Älskling duschar, kidsen sitter mätta och belåtna i soffan och kikar på tv, mamman sitter här vid datorn, med bebis i knät. Och vad gör Holly då..? Jo, hon tyckte visst att frukosten va' för snål och försöker nu att stoppa in kräklasen (eller kräktrasan heter det kanske i småland..? :) i munnen. Klockan tio hämtar farmorn Elliot. Han ska va' med farmorn och farfarn i Krokstorp idag, så han slipper alla affärer. För e' det ngt som Elliot verkligen HATAR så e' det när mamman provar kläder. Så nu besparas både mamman och sonen dessa moment. Ska leta efter en rejäl skördetröska åt mitt lilla gull, som han kan få ikväll. För även om han kommer att ha skitkul idag, och för en gångs skull va' ensam med farmorn och farfarn, så har ju mamman lite skuldkänslor. Men idag ska jag försöka fokusera på mig själv, för det gör jag ju nästan aldrig.

Nä nu ska här kletas på lite mascara, för snart åker vi. Ha en underbar dag! :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0