Skrikande katter..?

Blev väckt av Johan vid 07. Han hade hört en katt som skrek. Själv hörde jag ingenting alls. Gick upp som i sömnen, i jakt på alla dessa kisemisar. Hittade ingen av våra katter här inne, så de måste va' ute. Det va' nog Hälge som hamnat i bråk med grannkatten, igen. Eftersom jag ändå va' uppe kunde jag lika gärna ta steget längre och gå ut i skogen med Tandie. Vi tog en härlig runda, bland kvittrande fåglar, fuktigt gräs och sovande blåsippor. Om det inte hade varit vardag så hade vi gått hela rundan nu på morgonen, men älskling måste ju iväg till jobbet. Vi får gå den lite senare. Hoppas på fint väder idag, för igår va' det så jäkla trist.

Ska fixa iordning lite frukost nu, innan min barnaskara vaknar till liv. Det e' guld värt att få sitta och smutta i sig hett te i lugn och ro. Iaf för mig. Har nästan läst ut min bok oxå, men som tur e' har jag en kvar. Soffan ser väääldigt inbjudande ut, så där tänkte jag slänga mig efter frukosten :)

Bye for now..

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0