Solsolsol

Vad glad jag blir när solen värmer. Gräset har blivit så grönt och körsbärsträdet blommar. Va' fort det går. Snart e' det sommar på riktigt (iaf enligt almanackan). Har lämnat de stora barnen på dagis och avslutade nyss en härlig frukost. Funderar på om jag skulle ta tag i den där städningen nu, innan det blir för varmt. För vem orkar dammsuga och torka golv när det e' hett som i en bastu här inne..?

I förrgår vände sig min lilla dam för första gången, helt medvetet. Hon har ju vänt sig nån gång förut, i sömnen och så, men nu va' det alltså första gången som hon verkligen visste vad hon sysslade med. Och hon lyckades! Duktiga tjejen! Jag hade bytt blöja på henne och lade ner henne på lekfilten. Sen gick jag in i badrummet, för att tvätta händerna. När jag sen kom tebax, efter typ en halv minut, så låg hon på magen. Och jag missade vändningen! Typiskt!

Elida och Elliot lekte med en kompis igår, och jag fick mig en välbehövd portion skvaller under tiden. Tack för trevligt sällskap! Nästa gång tar vi en fika oxå ;) På kvällen åt vi skinksallad med ris. Supergott, och det passar så bra med kall mat när det e' så varmt ute. Idag vet jag inte vad vi ska äta, men jag ska iaf göra bakad potatis till lunch.

Nu ska jag tanka min lilla tjej, sen får vi c vad vi hittar på för nå't. 11.15 ska ju kidsen hämtas hem igen, så vi hinner inte göra alltför mkt. ha en bra dag!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0