Påsken e' över

Då va' den härliga långhelgen slut. Dessa få helgdagar går alldeles för fort. Det e' så mysigt när hela familjen får va' hemma tillsammans. Vi har haft en massa mys hela helgen. Och vi har tom varit barnfria en dag.

I torsdags flyttade Laban in hos oss. Laban e' en 8 veckor gammal Goldenvalp, med lite, lite norsk buhund i sig. Hans mammas farfarsfar har lite buhund i sig, rättaresagt :) Så nu har Tandie fått en kompis, och de går jättebra ihop. Sover tom tillsammans ibland, och leker och busar. Det e' så härligt att c. Visst, han e' ingen Fifi. Men det finns ingen som e' som hon. Alla djur e' enskilda individer, och vi har inte skaffat Laban för att ersätta ngn, för det e' ju en omöjlighet. Johan säger att allt har sin tid, och han har ju rätt. Även om jag saknar Fifi och mitt hjärta fortfarande blöder, så vet jag att jag aldrig någonsin kommer att kunna leva utan mina djur. För hur ont det än gör när de ngn gång går bort, så e' det så himla värt det. Alla dessa ljuvliga år som jag fick ihop med Fifi, de väger verkligen upp det onda. Jag har så många fina minnen, och kommer att få många fina minnen med Laban oxå.

I fredags fick Johan för sig att vi skulle köpa en studsmatta (vilket han egentligen har velat göra vartenda år), så då gjorde vi det. En stor blev det, 4 meter i diameter, med skyddsnät runt. Så nu hoppas det här hemma kan jag lova er. Elida och Johan tycker mest om den, men även jag har blivit upptvingad. Lärde mig att man inte ska hoppa med en kort kjol på sig :)

I lördags åkte de stora barnen till älsklings mormor med deras farmor. Hela dagen va' de borta, och då fick vi gjort en massa här hemma. Johan packade släpet med massa grenar och annat som skulle slängas på eldhögen. Alla kartonger, som vi förvarar i tvättstugan, körde han iväg med till återvinningen. Så nu kan man faktiskt sortera tvätt osv, utan att en massa skit står i vägen  där nere :)

Igår hade vi en mysig dag. Vi slappade i trädgården, gick upp till affären och köpte glass och lekte på lekplatsen. Svärmor och Mican va' här och kikade på Laban, och det hoppades en hel del på studsmattan. På kvällen, när alla barnen somnat, mös vi i sängen och kollade på nån serie. Alltså myspys hela dagen :)

Det blir en kort jobbvecka för Johan denna veckan. Tisdag, onsdag och torsdag bara. Så jäkla skönt! Kidsen har ju påsklov, så de e' hemma hela veckan, igen. På måndag e' det nya tag, och förhoppningsvis dax för dagis igen. Hoppas, hoppas! Det e' verkligen inte lätt att underhålla tre barn hela dagarna, när man dessutom e' den enda vuxna (nåja:) här hemma.

Vad vi ska hitta på idag..? Ja, det får vi allt c. Kidsen sov länge idag, så vi har inte hunnit gå ut än. Jag tänkte att vi skulle gå till skogen, och sen leka i trädgården. Fint väder har vi idag. Så himla härligt! :)

Bjuder på lite nya bilder :)







Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0