Städdag..??

Godmorgon på er! Har slarvat med bloggen, som vanligt när det e' helg. Men nu passar jag på att sitta här en stund. Alla andra i familjen sover sött. Det e' bara den här knasiga mamman, som inte kan passa på och sova hon med. Tänkte först att jag bara skulle gå ut i trädgården och låta vovvsarna göra sina behov, och sen krypa ner under täcket igen. Men väl inne kände jag mig pigg. Det kändes så onödigt att gå och lägga sig igen, så jag hamnade här istället. Ska ta med mig min bok ut i köket, och ta en sån där långfrukost som jag gör ibland.

Älskling har grävt upp typ halva trädgården här hemma. Kanske inte riktigt, men det känns nästan så. Han har ju grävmaskinen hemma, så först va' det en stubbe som skulle väck, sen en sten.. osv. En leksak e' vad det e'. Idag ska han iväg till Krokstorp med den, och gräva lite åt sin pappa. Karlar, de e' likadana allihop. De stora barnen ska följa med, så jag och lillasyster blir ensamma ett bra tag. Känns både skönt och trist på samma gång. Johan säger att jag ska passa på och vila då, men sån't e' jag ju så himla dålig på. Min första tanke va' ju att jag äntligen skulle kunna städa ordentligt, utan att ha en massa barn och en man som springer i vägen :)

Igår va' vi på vårdcentralen med Elliot. Han har fått såna fula utslag på kinderna och hans öron har svullnat upp. Det kliar och gör ont säger han. Det enda de sa va' att det antagligen va' soleksem, och att vi skulle smörja in honom noga, för han e' så ljus. Precis som jag, men jag har aldrig haft ngt problem med soleksem. Man ska visst börja med solkräm redan i mars. Ooops, då kände sig den här mamman riktigt dum. Så nu smörjer och smörjer vi noooga. Igår fick han mest leka på altanen när solen stod på, och jag letade upp hans solhatt som han hade förra året. Den sitter precis, så det får bli en ny i år.



Nä nu blir det frukost för min del. Hörs kanske senare. Bye!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0