Måndag

Måndagmorgon. Det e' tyst i mitt lilla hus. Stora barnen e' på dagis, lillasyster sover, maken jobbar. Min plan va' egentligen att jag idag skulle bryta mot mina nya städregler, och faktiskt ta ett rejält tag nu medans kidsen e' iväg, så vi kan hitta på ngt roligt sen. Men när jag väl satte mig här va' jag tvungen att erkänna för mig själv att det nog inte blir så. Det e' så skönt att bara njuta av min lilla egentid.

Vi har haft en toppenhelg. I lördags va' vi i Linköping precis hela dagen. Jag hittade en del nya kläder, så jag e' ganska nöjd. Det blev ett par leggingsjeans, en jeansjacka modell mini, ett par mjukisbrallor, en tubtopp, en blus/skjorta och en bh. Varför finns det nästan inga bh-modeller i min storlek..? Nu när jag ammar e' jag ju tvungen att köpa mig en ngt större bh, för annars trillar allt ut. Och jag letade som en tok. Men alla fina, söta och snygga fanns bara i mindre storlekar. Jag blir galen! Till slut hittade jag en(!!) som va' ok. Varken mer eller mindre, men den passar iaf. Vid sådana tillfällen längtar jag tills tuttarna blir som vanligt igen, så jag kan få på mig min vanliga storlek. Tänk att en storlek större kan göra sån skillnad.

Mitt favoritköp va' jeansjackan, som jag hittade på Gina tricot. Den e' inte funktionell för fem öre, men vem bryr sig när man hittar ngt sån't snyggt..?? I lördags va' jag inte bara en mamma, utan jag va' en helt vanlig tjej som ville ha lite nya, snygga kläder i garderoben. Tänk om man hade haft råd att shoppa kläder varje vecka :)

Lite kläder åt kidsen blev det ju såklart oxå. Det e' svårt att låta bli :) Hittade sötaste solhatten åt lillan, jeansjacka och några tröjor till Elliot, kofta till Elida.. Lite de behövde helt enkelt. men självklart glömde vi bort kepsen som jag lovade Elliot. Får kika här i stan istället. Han ska ju tvunget ha en batmankeps :)


Köpte ny cykel till Elida oxå, för hennes e' för liten nu. Vi köpte en på Biltema för 799. Mkt bra pris, tyckte vi, och den e' så himla fin. Rosa/lila med en regnbåge på. Stora tjejen e' så himla stolt över den :)


Igår va' pappa och co här. Vi grillade, gick i skogen, fikade och hade en supermysig dag helt enkelt. Synd att de bor så långt bort :( Skickade med pappsen ett par leggings som jag oxå köpte i lördags, men de va' för små :( Han ska byta dem idag. Ska ha en klänning istället, som jag kan ha på bröllopet vi ska på i juni. Vi har ju inte Gina tricot här, men pappa ska ändå till Trelleborg idag, så då fixar han det åt mig.


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0