Vart e' solen..?

Klockan e' över halv 11. För drygt en halvtimme sen vaknade mina barn. Efter toabesök, val av dagens outfit och ett tappert försök att borsta dotterns hår, sitter de äntligen och äter frukost. Jag nämnde väl vad klockan e'..?? Men varför ska de inte få njuta..? Självklart ska de få sova länge, de dagar de inte behöver gå upp tidigt. Själv va' jag uppe redan vid 7, men jag tvingar ingen att följa mitt exempel. Så länge mina barn e' lyckliga och nöjda, så e' jag det oxå.

Min lilla kicka ligger och sover så gott i min säng. Givetvis inom skyddande kuddmurar. Hon e' farlig nu. Snurrar över hela sängen och golvet, och det går på ett ögonblick. Hon snurrar som visarna på en klocka. Lägger man henne i spjälsängen så tar det inte lång tid alls förrän föttena ligger på kudden. Min lilla tokfia :) Hon e' så nära att vända sig från rygg till mage nu. Det e' bara det allra sista knycket hon inte lyckats med än. Det handlar alltså om millimetrar. Låter jag henne ta tag i mina fingrar så vänder hon sig, men det e' ju fusk. Eller..? :) Hon e' så söt när hon ligger och kämpar, för hon vill verkligen vända sig. Hon vet vad hon sysslar med, hon e' ju så medveten. Så stor nu. Snart 4 månader ju. Hon e' så stark, har en nacke av stål. Kan inte minnas att mina andra två tokungar va' så starka så tidigt. Men man glömmer ju. Försöker njuta av bebistiden så mkt det bara går, för snart har man ett till yrväder här hemma. Älskade barn, vad ni gör mig lycklig, om än tokig ibland :)

Solen skiner inte alls lika skönt idag. Termometern visade på ynka 8 grader för en stund sen. Snålt. Men idag ska här städas, så det gör inget att det e' svalare. Jobbigt att städa när det e' för varmt. Tänkte att vi skulle försöka påskpyssla lite idag oxå. Vet att jag har påskfjädrar nånstans, men hittar inte påsen. Vi får väl gå upp till affären och köpa oss några.

Nähä, nu ska här borstas tänder. Bye!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0