Home again!

Jaha, då va' man hemma igen. Tebax till verkligheten och alla måsten. Det har varit skönt att va' borta några dagar. Slippa städa, diska, tvätta.. bara njuta och ta dagen som den kommer. Det har varit mys att återse saknade vänner, strosa runt i sin egen stad där man känner till allt (förutom allt nytt som nästan gjorde så att man fick migrän). Jag har verkligen saknat allt detta, men hur mkt insåg jag inte förrän igår när vi åkte hemåt. Eller åkte vi hemifrån igår..? Det e' blandade känslor, upp och ner, fram och tebax. Jag vet att jag från början absolut inte ville flytta hit, att jag hade sån ångest inför att lämna skåne. Men jag trivs ju här nu. Jag älskar vårt hus, vår lilla håla, mitt jobb..  Ändå va' det med vemod som vi rullade in på torget i Trelleborg, stannade bilen och sen knäppte av några bilder på sjöormen. Bara en sån sak, att man faktiskt fotar en fontän. Att man saknar en fontän, ett stortorg. 

Nåja, det va' iaf skönt att komma hem igen igår. Packa ur bilen, natta barnen och sen krypa ner i sin alldeles egna säng. Gud så härligt! Har sovit riktigt bra inatt, trots att jag har mkt i mitt huvud. 

Mellanlandade hos pappa igår. Åt god mat och hade det jättemysigt. Tänk om vi hade bott närmre pappa! Elliot har sovit där i två nätter, och det hade gått jättebra. E' så glad att jag har en pappa med familj som ställer upp. Hela söndagen hade de tillbringat på High Chaparall med Ellioten, trots att de redan hade varit där först en gång med min bror och sen en gång till med Elida :) Självklart va' High Chaparall en riktig upplevelse för min lilla grabb. Han fick ett gevär, han åkte tåg, han åkte båt, han åkte karuseller, han kollade på vilda västern show.. Han va' sååå nöjd! :)

Elida har oxå varit nöjd med vår lilla tripp. Hon har lekt med sin barndomsvän Herman, hon har ätit pizza, shoppat lite, lekt med Celine och Engla, sovit på hotell, plockat stenar och snäckor på stranden (alltså på den riktiga stranden), ätit godis.. 

Vi kommer verkligen att åka ner nästa år igen :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0